آرشیو سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۹۴
حوادث - اخبار کشور
۱۱

سخنگوی ناجا: طرح سالم سازی دریا تا 2 مهر ادامه دارد

سخنگوی نیروی انتظامی از آغاز طرح سالم سازی دریا در تاریخ 3 خرداد خبر داد و گفت: اجرای این طرح تا 2 مهر ادامه خواهد داشت.

به گزارش فارس، سعید منتظرالمهدی در نشست خبری خود با اشاره به طرح سالم سازی دریا گفت: برپایی بیش از 110 قرارگاه انتظامی ساحلی در استان های مازندران و گیلان در بیش از 25 شهرستان از اقدامات ناجا بوده است.

وی افزود: در یک ماه گذشته بیش از 700 نفر از افرادی که در شرف غرق شدگی در دریا بودند توسط ماموران پلیس نجات یافتند.

منتظرالمهدی تصریح کرد: سال گذشته این آمار در سه ماه تابستان 1500 نفر بود.

سخنگوی ناجا در موضوع کنسرت ها نیز گفت: در این حوزه قوانین همچون گذشته در حال انجام است و تا این لحظه هیچ تغییری در آن ایجاد نشده است.

وی اضافه کرد: پلیس تابع قانون است و اصراری بر اقدامات فراقانونی ندارد.

سردار منتظرالمهدی درمورد اتباع خارجی حاضر در کشور خاطرنشان کرد: ساماندهی اتباع خارجی در دستور کار وزارت کشور قرار دارد و تا چندی دیگر اطلاعات مربوط به آن اعلام می شود.

سخنگوی ناجا در مورد مواد مخدر صنعتی در کشور اظهار داشت: اساس تمام مواد مخدر صنعتی شیشه و متاآمفتامین است.

وی درخصوص اهمیت مرزبانی در کشور عنوان کرد: ایران یک منطقه ژئوپولتیک است و در مسیر راه شرق به غرب قرار دارد. همه عزیزانی که در تامین امنیت مرزها دخیل هستند تلاش می کنند که هیچگونه اتفاق ناگواری برای مرزهای کشور نیفتد، شاهد این مسئله شهادت اخیر مرزبانان است.

سخنگوی ناجا درخصوص آمار معتادان کشور افزود: ما 2 میلیون معتاد در کشور داریم و تلاش ما بر این است که به این آمار اضافه نشود. تلاش ما و تمام دستگاه ها باید این باشد که روی نوجوانان تمرکز کنیم تا در شرف اعتیاد قرار نگیرند.منتظر المهدی در خصوص جمع آوری گوشی های قاچاق گفت: آخرین تصمیم ستاد مبارزه با قاچاق کالااین بود که اطلاعات گوشی هایی که از طریق گمرک وارد می شود را به مخابرات بدهیم و مرکز مخابرات از طریق یک کد مشخص گوشی های قاچاق را شناسایی کند.