آرشیو سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۹۴
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

مراکش

ایسنا: محمد ششم پادشاه مراکش با ارسال نامه ای به سران حاضر در بیست و هفتمین نشست اتحادیه آفریقا که در شهر کیگالی پایتخت رواندا در حال برگزاری است خواستار بازگشت مراکش به این اتحادیه و عضویت دوباره آن پس از 32 سال شد.

یمن

صعده پرس: یک افسر صهیونیست مسئول پرواز هواپیماهای اطلاعاتی بدون سرنشین در استان تعز یمن بر اثر حمله موشکی ارتش و نیروهای مقاومت مردمی یمن به هلاکت رسید. برخی منابع یمنی اظهار داشته عربستان پایگاه هوایی تعز واقع در نزدیکی دریای سرخ را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده است.

آمریکا

گاردین: موسسه آکسفام به عنوان یکی از بزرگ ترین گروه های بین الملل کمک رسانی برای ریشه کن کردن فقر، گرسنگی و بی عدالتی در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که آمریکا، چین، ژاپن، آلمان، فرانسه و انگلیس ثروتمندترین کشورهای جهان هستند اما میزبان کمتر از 9 درصد از پناهجویان هستند.

انگلیس

ایندیپندنت: اسناد دیپلماتیکی نشان می دهد که انگلیس در روند توافق مخفیانه برای انتخاب اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نقش داشته است. براساس این اسناد دولت انگلیس مانع انتخاب شدن مجدد عربستان سعودی به عنوان رئیس شورای حقوق بشر نشده است.

استرالیا

اسکای نیوز: در حالی که چند ماهی تا پایان دوره دوم دبیر کلی بان کی مون نمانده تحرکات «کوین راد» نخست وزیر پیشین استرالیا برای تصدی این پست در سازمان ملل تشدید شده است. وی برای جلب حمایت دیپلماتیک، ماه ها صرف سفرهای خارجی در نقاط مختلف جهان کرده است.

ونزوئلا

فارس: دولت ونزوئلااز فوت برادر هوگوچاوز رئیس جمهور سابق این کشور خبر داد. آنیبال چاوز برادر هوگوچاوز است که درسال 2013 فوت کرد، مقامات رسمی ونزوئلاهنوز علت مرگ آنیبال چاوز را اعلام نکرده اند اما منابع غیررسمی از بیماری طولانی مدت او خبر داده اند.

افغانستان

رصد: بر اثر درگیری های درون گروهی طالبان در افغانستان دست کم 4 عضو این گروه کشته و تعدادی نیز زخمی شدند. در این درگیری ها که در شهر گلستان ولایت «فراه» اتفاق افتاد تعدادی هم به اسارت درآمدند درگیری خونین شبه نظامیان طالبان امر جدیدی نیست و پیش از این نیز در ولایات مختلف افغانستان صورت می گرفته است.