آرشیو پنجشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵، شماره ۲۶۳۶
ورزش
۱۸

احدی: به درخشش احسان در ریو خوش بینم

اکبر احدی به حضور احسان روزبهانی در المپیک ریو خوش بین است. او که سال هاست هدایت این بوکسور را به صورت اختصاصی به عهده دارد، شرایط شاگردش را این گونه ارزیابی می کند: «با توجه به اینکه احسان رنکینگ یک آیبا (بوکس حرفه ای) را دارد، به احتمال زیاد یکی از سیدبندی های سه یا چهار، مال اوست و شرایط بدی از نظر قرعه ندارد. خوشبختانه او از لحاظ تمرینات و آمادگی جسمانی شرایط خوبی دارد. متاسفانه از نظر تدارکات دچار ضعف بودیم که در این فاصله چند روز مانده تا اعزام، حریف های تمرینی جدیدی را برای او در تمرینات می آوریم تا به نوعی فضای مسابقات را شبیه سازی کنیم. از آنجا که خدا همیشه نگاه ویژه ای به احسان داشته، خیلی به او خوش بینم و امیدوارم بتوانیم دست پر برگردیم».

بوکسورهای ایرانی همیشه از شرایط داوری مسابقات در میادین مهم ضربه خورده اند؛ طوری که حق علی مظاهری، بوکسور سنگین وزن کشورمان به ناحق در المپیک لندن خورده شد تا به مدال نرسد. احدی دراین باره می گوید: «اتفاقی که در داوری المپیک لندن افتاد، واقعا استثنا بود؛ طوری که ژوری آیبا از جمهوری آذربایجان را از دهکده اخراج کردند. ما به قرعه و داور نگاه نمی کنیم. احسان باید با اعتمادبه نفس تمام وارد رینگ شود. امیدواریم در این دوره این ماجرا تکرار نشود».

روزبهانی در شرایطی قصد خداحافظی از تیم ملی بوکس را دارد که احدی همچنان می خواهد مربیگری او را بر عهده داشته باشد: «احسان مجبور است برای تامین زندگی آینده اش به فکر درآمدزایی باشد و گرنه از زندگی عقب می افتد. دنبال این هستیم تا بعد از المپیک کارهای حضور او را در لیگ های حرفه ای انجام دهیم. آلمان و انگلیس، دو کشوری هستند که از همین الان اعلام آمادگی کرده اند تا احسان را به خدمت بگیرند. خیلی جاها احسان را می خواهند. خودش هم مستقیما اقدام کند کارش انجام می شود».