آرشیو شنبه ۲ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۶۳۷
اقتصاد
۴

خبر

وزارت اقتصاد: دستوری برای انتشار فیش های حقوقی صادر نشده است

ایلنا: وزارت امور اقتصاد و دارایی روز پنجشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: هیچ دستوری درخصوص انتشار فیش های حقوقی مدیران سابق این وزارتخانه صادر نشده است. اطلاعیه وزارت امور اقتصاد و دارایی پس از آن صادر شد که در روزهای گذشته اخباری درخصوص دستور وزارت اقتصاد برای انتشار فیش های حقوقی مدیران وزارت امور اقتصاد و دارایی در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد منتشر شد. در اطلاعیه وزارت امور اقتصاد و دارایی آمده است: این گونه اقدامات و رفتارها در شان دولت تدبیر و امید نیست و در سیاست های وزارت امور اقتصاد و دارایی نیز جایی ندارد. وزارت امور اقتصاد و دارایی در این اطلاعیه نوشت: خبر منتشرشده صحت ندارد و هیچ دستور کتبی و شفاهی برای انتشار فیش های حقوقی دولت قبل از سوی هیچ یک از بخش های وزارت امور اقتصاد و دارایی به دستگاه های تابعه ابلاغ نشده است. در این اطلاعیه آمده است: البته در مواردی وزارت امور اقتصاد و دارایی درخواست ارسال اطلاعات دستمزدها را از دستگاه های تابع داشته است که این اقدام صرفا در پی درخواست دستگاه های نظارتی بوده و هیچ دلیل دیگری نداشته است.

اقدام جالب کارگر پتروشیمی بوعلی

یکی از کارگران پتروشیمی بوعلی ماهشهر، دو روز از حقوق ماهانه خود را برای بازسازی و جبران خسارات آتش سوزی در پتروشیمی بوعلی ماهشهر اختصاص داده است. این کارگر قدیمی پتروشیمی بوعلی ماهشهر در نامه ای به مدیرعامل این مجموعه با اشاره به سابقه خدمت خود، از او درخواست کرده است با برداشت ماهانه دو روز از حقوق وی، بخشی از مخارج بازسازی مخازن سوخته این شرکت را تامین کنند.

بودجه فقرزدایی در کشور چقدر است؟

ایسنا: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئول پروژه مبارزه با فقر در اقتصاد مقاومتی گفت: بودجه فقرزدایی در کشور شش هزار میلیارد تومان است. حیدری در جلسه اقتصاد مقاومتی استان بیان کرد: لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است و دولت نگاه خاصی به این استان دارد. وی افزود: سهم ما از بودجه فقرزدایی در اقتصاد مقاومتی هزار میلیارد تومان است.

سعیدنژاد: به بهانه مبارزه با قاچاق به ترانزیت لطمه نزنیم

ایلنا: محمد سعیدنژاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، با اعلام اینکه نباید به بهانه قاچاق کالای ترانزیتی با موضوع ترانزیت به صورت دستوری برخورد شود، اظهار کرد: تغییر قوانین پی درپی مربوط به ترانزیت کالامسیر ترانزیتی ایران را ناامن و غیر مطمئن می کند.