آرشیو شنبه ۲ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۶۳۷
اقتصاد
۱۵

خبر

تورم به 9 درصد رسید

مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در تیر سال 1395 را اعلام کرد. به گزارش مرکز آمار ایران، براین اساس شاخص کل (بر مبنای 100=1390) در تیر 1395 عدد 227،8 را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل 1.6 درصد افزایش داشته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 6.5 درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، 6.1 درصد افزایش یافته است. درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم شهری) در 12 ماهه منتهی به تیر سال 95 نسبت به دوره مشابه سال قبل 9.0 درصد است که نسبت به همین اطلاع در خرداد سال 1395 9.5 درصد کاهش یافته است.

وزیر نیرو خبر داد: ایجاد بازار خریدوفروش آب

مهر: وزیر نیرو با اعلام اینکه 73 دشت در استان فارس ممنوعه است، گفت: از طریق ایجاد بازار آب و خریدوفروش آن باید خسارت های برداشت غیرمجاز به حداقل برسد. حمید چیت چیان با اعلام اینکه 73 دشت در استان فارس ممنوعه (برداشت آب ممنوع است) است، گفت: تامین آب شرب شیراز در شرایط بسیار سختی قرار دارد و باید پروانه های چاه های مجاز بازنگری شود و شیوه هایی را انتخاب کنیم که از چاه های مجاز برای زمین های تحت کشت چاه های غیرمجاز آب تامین کنیم. چیت چیان تاکید کرد: از سال 93 تاکنون 2 هزارو 953 حلقه چاه غیرمجاز در این استان پر شده است. وی از استاندار فارس و همه مدیران این استان خواست به وزارت نیرو در این زمینه یاری دهند و گفت: باید پروانه های چاه های مجاز بازنگری شود و شیوه هایی را انتخاب کنیم که از چاه های مجاز برای زمین های تحت کشت چاه های غیرمجاز، آب تامین کنیم و با ایجاد بازار آب و خریدوفروش آب، خسارت های ناشی از بستن چاه های غیرمجاز به حداقل برسد.

وزیر نیرو افزود: هم اینک در استان فارس 71 هزارو 90 چاه مجاز و 19 هزارو 634 چاه غیرمجاز وجود دارد که از چاه های مجاز حدود 5،2 دهم میلیارد مترمکعب آب و از چاه های غیرمجاز یک میلیاردو 150 میلیون مترمکعب آب تامین می شود.