آرشیو یکشنبه ۳ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۶۳۸
اقتصاد
۴

خبر

وزیر انرژی ترکیه: آنکارا تا قبل زمستان از ایران تخفیف گازی می گیرد

تسنیم: وزیر انرژی ترکیه گفت، بعد از به نتیجه رسیدن پرونده داوری ایران و ترکیه در ماه سپتامبر، دولت این کشور قادر خواهد بود قبل از فصل زمستان در قیمت گاز یک تخفیف واقعی و درخور توجه از ایران بگیرد. به گزارش خبرگزاری آناتولی، برات آلبایراک، در سال 2012، ترکیه در زمینه قیمت گاز صادراتی ایران به ترکیه در فاصله سال های 2011 تا 2015، علیه ایران به دیوان داوری بین المللی شکایت کرد. دیوان در فوریه 2016 به سود ترکیه حکم داد و به دو طرف دستور داد بر سر کاهش 13،3 تا 15.8درصدی قیمت گاز ایران به توافق برسند. انتظار می رود دو کشور در سپتامبر 2016 به توافقی در این زمینه دست یابند.

مجمع عمومی پتروشیمی جم برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پتروشیمی جم با حضور بیش از 92 درصد از سهام داران تشکیل شد و تقسیم هزارو 500 ریال سود به ازای هر سهم برای سال مالی 1394 را تصویب کرد. به گزارش روابط عمومی، برادران، رئیس هیات مدیره جم در حاشیه این جلسه ضمن اشاره به فعالیت های این شرکت و تکالیف مجمع برای سال 1395 گفت: افزایش تولید و فروش، جلوگیری از خام فروشی، حفظ سود پایدار برای بازنشستگان کشوری، پایداری خوراک، صادرات ارزی درخور توجه و اجرای طرح های توسعه ای از مهم ترین اهداف شرکت پتروشیمی جم بوده و هست.

بهره برداری از چاه های آلوده با همکاری آلمانی ها

ایرنا: مدیرعامل شرکت تامین و تصفیه آب و فاضلاب تهران از همکاری شرکت های آلمانی برای بهره برداری از چاه های آب آلوده و اجرای شیوه های نوین در حفر و بهره برداری از آنها خبر داد. «عزیز عالی نژاد» ادامه داد: متوسط هزینه حفر هر حلقه چاه بین سه تا چهار میلیارد ریال است که پیش از این به دلیل تاییدنشدن کیفیت آب آنها توسط آزمایشگاه ها، بهره برداری نمی شدند.

این شرکت آلمانی بهره برداری از 700 حلقه چاه شهر برلین (پایتخت آلمان) را بر عهده دارد.