آرشیو یکشنبه ۳ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۶۸
اقتصادی
۶

گزیده

صادرات کالادر سه ماه نخست سال جاری به 8/8 میلیارد دلار رسید

مدیرکل دفتر صادرات کالای سازمان توسعه تجارت از رشد 4 درصدی صادرات در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت صادرات کالابدون احتساب میعانات گازی به 8/8 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، محمود بازاری گفت: صادرات کالابدون احتساب میعانات گازی از نظر ارزشی رشد 4 درصدی و از نظر وزنی رشد 21 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است.

وی افزود: در این مدت در گروه های کالایی صنعت، فرش و صنایع دستی، محصولات معدنی، پوشاک و چرم رشد داشته ایم اما دربخش پتروشیمی و محصولات کشاورزی تحت تاثیر نوسانات قیمت نفت و کاهش قیمت جهانی برخی کالاها روند کاهشی را شاهد بودیم.

خرید تضمینی گندم از مرز 8/2 میلیون تن گذشت

از آغاز فصل برداشت(اوایل بهار) تاکنون، هشت میلیون و 211 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شد که این میزان خرید در مقایسه با سال گذشته 27 درصد رشد داشته است. به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، در حالی که هنوز چند ماه تا پایان خرید تضمینی گندم (پایان تابستان) کشاورزان باقی است، خرید امسال تاکنون حدود 150 هزارتن بیش از کل خرید سال 1394 بوده است. براساس این گزارش، ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان 104 هزار و 950 میلیارد ریال(10 هزار و 495 میلیارد تومان) بود که تاکنون مبلغ 55 هزار و 770 میلیارد ریال(پنج هزار و 577 میلیارد تومان) آن به گندمکاران پرداخت شده است.