آرشیو یکشنبه ۳ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۹۸
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

فرانسه

خبرگزاری فرانسه: راهپیمایی معترضان به مرگ یک جوان 24 ساله فرانسوی در اداره پلیس، برای چهارمین شب متوالی در حومه پاریس به خشونت و درگیری کشیده شد و 10 نفر بازداشت شدند. معترضان خطاب به پلیس فریاد «قاتل، قاتل» سر می دادند. این جوان فرانسوی چند ساعت بعد از انتقال به اداره پلیس جان باخت!

آمریکا

دیلی میل: هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرده که «تیم کین» سناتور ویرجینیا را به عنوان معاون خود برگزیده است.

آلمان

فوکوس: دولت آلمان در پی حمله تروریستی جمعه شب در مونیخ اعلام کرده مساجد این شهر تا صبح به روی کسانی که به دنبال جای امن می گشتند باز بود. پس از این حادثه تروریستی وسایل حمل و نقل عمومی در شهر مونیخ کار نمی کرد و مردم به دنبال پناهگاه و جای امن می گشتند.

انگلیس

فارس: جنی تونگ یکی از قانونگذاران مجلس اعیان انگلیس، رژیم صهیونیستی را منشا اصلی و مسبب به وجود آمدن تفکر تکفیری و تروریست های افراطی در جهان عنوان کرد.

فلسطین

الرساله: دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل در گزارش هفتگی خود اعلام کرده در دو هفته اخیر دو فلسطینی شهید و 44 تن دیگر زخمی شده اند که 13 تن از آنها کودک هستند. صهیونیست ها در هفته اخیر منزل یک خانواده فلسطینی را نیز در جنین تخریب کردند که منجر به آواره شدن این خانواده 10 نفری شد.

بحرین

لوءلوء: علمای بحرینی دربند آل خلیفه با صدور بیانیه ای از شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته شیعه این کشور حمایت کردند و خواستار توقف سرکوبگری ها از سوی آل خلیفه شدند. رهبر جریان الوفاء اسلامی بحرین نیز اعلام کرده اگر مبارزه مسلحانه بر انقلابیون تحمیل شود از آن استقبال خواهیم کرد.

لیبی

ایسنا: صدها تظاهرکننده لیبیایی به مقر شورای ریاستی دولت توافق ملی در طرابلس یورش برده و خواستار سرنگونی آن شدند و مخالفان در ادامه مقر وزارت خارجه را نیز تصرف کردند. تظاهرکنندگان تاکید کردند تا زمان برآورده شدن خواسته هایشان از جمله تامین برق و بهبود وضعیت اقتصادی به تظاهرات ادامه خواهند داد.گروه های مسلح لیبیایی همچنین خواستار بسیج مردم برای مقابله با نظامیان فرانسوی و دیگر نیروهای خارجی مستقر در این کشور شدند.