آرشیو یکشنبه ۳ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۳۸۲۰
خبر
۲

رویداد

روحانی 18 مرداد به جمهوری آذربایجان می رود: دیدار سه جانبه با پوتین و علی اف

فارس: حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان برای شرکت در اجلاس سه جانبه باکو و همچنین دیدار با همتایان آذربایجانی و روسی خود 18مرداد به جمهوری آذربایجان سفر می کند. حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان برای شرکت در اجلاس سه جانبه باکو و همچنین دیدار سه جانبه با همتایان روسی و آذربایجانی خود ولادیمیر پوتین و الهام علی اف 18مرداد به جمهوری آذربایجان سفر می کند. این اجلاس سه جانبه به پیشنهاد رئیس جمهوری آذربایجان و در سطح روسای جمهور سه کشور ایران، روسیه و آذربایجان برگزار می شود. پیش از این نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، روسیه و آذربایجان فروردین ماه در باکو برگزار شده بود و طرفین بر گسترش همکاری های امنیتی، سیاسی و اقتصادی تاکید کرده بودند.

واکنش بهرام قاسمی به حوادث مونیخ آلمان: راهی جز مبارزه بی امان و فراگیر با تروریسم وجود ندارد

گروه دیپلماسی: سخنگوی وزارت خارجه ایران با محکوم کردن حادثه تروریستی در مونیخ آلمان، با ملت و دولت آلمان ابراز همدردی کرد و گفت: «مبارزه با تروریسم راهی جز مبارزه بی امان و فراگیر ندارد.» به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی روز شنبه و به دنبال وقوع تیراندازی در یک مرکز خرید در شهر مونیخ آلمان تصریح کرد: «امروز مبارزه با تروریسم، در هر شکل آن و در هر کجا به عنوان یک خواست جدی و فوری جامعه جهانی و وجدان بشری، باید سر لوحه تمام کشورها و در یک اجماع بین المللی مورد توجه قرار گیرد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: «کشتار مردم بی گناه و بی دفاع امروز بدل به لکه ننگ دیگری در تاریخ بشریت شده است که برای از میان بردن آن راهی جز مبارزه ای بی امان، فراگیر و به دور از استاندارد های دو گانه وجود ندارد.» عصر جمعه، تیراندازی در مجتمع تجاری «المپیا» در مونیخ آلمان موجب کشته شدن 10 نفر و مجروح شدن 27 نفر شده است که حال سه نفر از آنان وخیم است. به ادعای پلیس مونیخ، ضارب جوانی 18 ساله و با تابعیت دوگانه ایرانی-آلمانی بود که خودکشی کرده است