آرشیو دوشنبه ۴ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۹۹
شهرستان ها
۷

آغاز مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان سراسر کشور در همدان

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از آغاز سی وچهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز دانش آموزان کشور در همدان خبر داد.

همدان- خبرنگار کیهان: عبدالرضا فولادوند در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این مسابقات با حضور تعداد یک هزار و 200 نفر از دانش آموزان دوره دوم متوسطه و نیز 600 مربی و همراه در دو مرحله از دیروز آغاز و تا یازدهم مردادماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: مرحله اول مختص دانش آموزان پسر با شرکت 700 نفر، از سوم تا ششم مردادماه و مرحله دوم مختص دختران با حضور 500 نفر، از هشتم تا یازدهم مرداد برپا خواهد شد.

وی اضافه کرد: دانش آموزان حاضر در این مسابقات، در رشته های قرائت، حفظ عمومی و حفظ ویژه قرآن، ترتیل، مداحی و اذان به رقابت با یکدیگر می پردازند و در نهایت رتبه های اول تا پنجم هر رشته به عنوان برگزیده مورد تقدیر قرار می گیرند.

فولادوند یادآور شد: مهمترین ویژگی این دوره از مسابقات که برای اولین بار روی می دهد، راهیابی برگزیدگان آن به مرحله بین المللی مسابقات است که امسال در تهران برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: قضاوت و د اوری مسابقات را هیئت های تخصصی مورد تایید وزارت آموزش و پرورش از سراسر کشور، برعهده دارند و این کار به صورت کاملامحرمانه خواهد بود و اسامی برگزیدگان در اختتامیه اعلام می شود.

وی ادامه داد: تعداد 50 نفر از مدارس استان همدان در این مسابقات حضور دارند.

عباس تجری رئیس اداره قرآن، نماز و عترت آموزش و پرورش استان همدان گفت: در سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان کشور که در همدان برگزار می شود برگزاری دو اختتامیه در دو مرحله به نام موذن معروف همدانی مرحوم غفاری و سردار شهید حسین همدانی، برپایی نمایشگاه از فعالیت های قرآنی در 14 غرفه، اعزام 30 دانش آموز نخبه قرآنی کشور به 12 مسجد در شهرهای بهار و همدان جهت قرائت قرآن، دیدار شرکت کنندگان از باغ موزه دفاع مقدس و آثار و اماکن تاریخی و فرهنگی استان انجام می شود.