آرشیو دوشنبه ۴ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۹۹
شهرستان ها
۷

استقبال از فرماندار نهاوند با دبه های خالی آب

مردم روستای فیازمان نهاوند با دبه های خالی آب به استقبال فرماندار نهاوند رفتند.

مردم روستای 1800 نفری فیازمان نهاوند که مدتی است به دلیل آلودگی آب آشامیدنی روستا معترض هستند در مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

فرماندار نهاوند نیز که به آنها قول داده بود تا برای رفع مشکل به همراه هاشمی مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان همدان به این روستا بیاید، در جمع مردم معترض که با دبه های خالی آب در داخل روستا به استقبال مسئولان آمده بودند، حاضر شد.

مردم معتقدند که آلودگی میکروبی آب این روستا به دلیل نزدیک بودن چشمه روستا به چاه های فاضلاب قرار داشتن در مسیر دفن فضولات حیوانی است و در سال های گذشته عده ای به خاطر بیماری های ناشی از آلودگی آب فوت کردند.

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان همدان به مردم گفت: وظیفه ما خدمت رسانی به همه مردم است و اگر در این زمینه کوتاهی از طرف مجموعه آب و فاضلاب شده من از همه مردم عذرخواهی می کنم.

هاشمی ادامه داد: برای حل مشکل آب این روستا ما باید طرح های مختلف را در نظر بگیریم و با توجه به شرایط یکی از آنها را به صرفه انتخاب کنیم.

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان همدان افزود: اولین گزینه ما لوله کشی از مجتمع آب رسانی گاماسیاب به طول 2 کیلومتر از روستای جهان آباد تا این روستا است که به نظر می رسد متحمل ترین گزینه است.

وی گفت: این خط لوله چندین معارض دارد که امیدواریم بزرگان روستا با همکاری مسئولان نسبت به جلب رضایت آنها برای عبور این خط لوله از باغ های آن ها اقدام کنند تا هر چه زودتر این مشکل برطرف شود.