آرشیو دوشنبه ۴ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۹۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

مدیرکل تعزیرات البرز: متهم پرونده مواد سوختی در استان البرز برکنار شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز گفت: رئیس ناحیه نفت یکی از بخش های استان به دلیل تحویل بیش از 412 هزار لیتر سوخت غیرمجاز به یکی از شرکت های راهسازی متخلف شناخته و حکم برکناری وی صادر شده است.

علی اکبر مختاری در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به یک پرونده تخلف سوختی مربوط به یکی از شرکت های راهسازی اظهار داشت: این شرکت راهسازی جزو سهمیه بگیران عمده استان البرز است.

وی با بیان اینکه هر سهمیه بگیر که بیش از 6 هزار لیتر سوخت دریافت می کند، جزو سهمیه بگیران عمده محسوب می شود، افزود: سهمیه بگیران برای دریافت سوخت باید در سامانه تجارت آسان شرکت وزارت نفت ثبت نام کنند که بعد از تایید، سوخت به آنها تعلق می گیرد.

وی با اشاره به اینکه این شرکت سهمیه سوخت های خانگی و مردمی یکی از بخش های استان البرز را می گرفته گفت: این سهمیه برای بخش خانگی و عمومی مردم بوده است.

مختاری گفت: با بررسی کارشناسان دفتر بازرسی وزارت نفت از طرف شعبه 2 تعزیرات حکومتی، رئیس ناحیه نفت این بخش در استان البرز متخلف شناخته شده و حکم برکناری وی صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه این شخص بیش از 412 هزار لیتر سوخت غیرمجاز به این شرکت تحویل داده است، گفت: دو شخص دیگر از عوامل دولتی در این پرونده متهم بودند که تبرئه شده اند.

مختاری افزود: این شرکت علاوه بر اینکه سهمیه سوخت خود در وزارت نفت استفاده می کرد سهمیه بخشی از مردم استان البرز نیز مورد استفاده قرار می داد که این تخلف در مدت کمتر از یک سال انجام شده است.