آرشیو سه‌شنبه ۵ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۰۰
اقتصادی
۴

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران: گازرسانی دولت یازدهم به 5 هزار روستا در دست انجام است

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: در حال حاضر 20 هزار روستا در اقصی نقاط کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و هم اکنون کار گازرسانی به 5 هزار روستا در حال انجام است.

حمیدرضا عراقی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر روزانه 700 میلیون مترمکعب گاز در بخشهای مختلف کشور، مصرف می شود که پیش بینی شده تقاضای مصرف گاز در کشور در پایان برنامه ششم توسعه به 1.2 میلیارد مترمکعب برسد.

وی افزود: اگر از این مقدار، مردم 10 درصد صرفه جویی داشته باشند به معنای کاهش 120 میلیون مترمکعبی مصرف گاز است که این 120 میلیون مترمکعب می تواند به صادرات اختصاص یابد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه «در حال حاضر 250میلیون مترمکعب در روز گاز به بخش نیروگاهی تحویل می شود»، گفت: با گاز تحویلی به بخش نیروگاهی کشور، 50 هزار مگاوات برق تولید می شود و در مجموع در حال حاضر 90 درصد سوخت مصرفی نیروگاه ها از گاز است. وی ادامه داد: روزانه معادل 6 میلیون بشکه نفت، گاز طبیعی در کشور تولید می شود که در برنامه داریم تا پایان برنامه ششم توسعه، تمامی شهرهای کشور و تمامی روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.

به گزارش تسنیم، عراقی تصریح کرد: در حال حاضر 20 هزار روستا در اقصی نقاط کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و هم اکنون کار گازرسانی به 5 هزار روستا در حال انجام است؛ همچنین احداث 1000 کیلومتر خطوط انتقال گاز استانی در حال اجرا است که این خطوط از خطوط انتقال سراسری کشور انشعاب می گیرند.