آرشیو سه‌شنبه ۵ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۰۰
ورزشی - اخبار کشور
۹
حدیث دشت عشق

به یاد طلبه بسیجی شهید «قدمعلی رئیسی»

«الاسلام یعلو و لایعلی علیه»

شهید «قدمعلی رئیسی» سال 1343 در خانه ای محقر و ساده متولد شد و در محیطی روستایی، به دور از امکانات رفاهی، کودکی خود را در محرومیت و فقر و ناملایمات سپری کرد. از دوران کودکی نور ایمان و اخلاص در چهره او نمایان بود. او از همان طفولیت، علاقه شدیدی به مجالس دینی و کلاس های مذهبی داشت. دوران ابتدایی اش را همراه با کارگری و کشاورزی در «اردل» طی کرد و به علت علاقه شدیدش به شناخت اسلام و روحانیت برای طلبگی به حوزه علمیه اصفهان رفت؛ ولی بعد از یک سال، پدر خود را از دست داد و به دلیل فشارهای زیاد مادی که بر او و خانواده وارد می شد، مجبور شد که برای گذران زندگی- همراه با دیگر برادرانش- به کار و تلاش بپردازد.

با شروع جنگ تحمیلی- ضمن تشویق مردم و جوانان به شرکت در جبهه ها و حضور در عرصه های اجتماعی- در تاریخ 1360/9/18 به همراه عده ای از جوانان پرشور به «شوش» رفت. مرحله بعد به «دارخوین» اعزام شد و در عملیات بیت المقدس شرکت کرد و به آرزوی مقدس خویش که شهادت بود، دست یافت.

بخشی از وصیت نامه شهید:

ای امت اسلام! ای ملت ایران! هرگز فریب منافقین و روشنفکران غرب زده و شرق زده را نخورید و برای دفاع از اسلام و انسانیت و آزادی دریغ نورزید که «الاسلام یعلو و لایعلی علیه» و همیشه و در تمام موارد در صحنه حاضر باشید تا که هرگز توطئه های دشمن موفق نشده و هر روز بر پیروزیتان افزوده و شکست دشمن بیشتر و حتمی تر شود؛ تا ان شاءالله خداوند بزرگ فرج امام زمان را نزدیک فرموده و با ظهورش دنیا را پر از عدل و داد کند.