آرشیو سه‌شنبه ۵ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۰۰
اخبار کشور
۱۰

آیت الله مکارم شیرازی: زندانی کردن مرد به خاطر مهریه صحیح نیست

استاد درس خارج حوزه با انتقاد از وضع مهریه سنگین و نامتعارف، تاکید کرد: هنگام وقوع عقد ازدواج اصل بر اعسار زوج است و زندانی کردن مرد به خاطر مهریه صحیح نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این مرجع تقلید در دیدار با رئیس کل دادگستری خراسان رضوی و جمعی از مقامات قضایی از اقدامات متنوع و مهم صورت گرفته توسط مجموعه قضایی استان تقدیر کرد.

وی در این دیدار بر لزوم تلاش در جهت استقرار کامل قانون و شرع بر تمامی مناسبات اجتماعی تاکید کرد و افزود: تلاش های انجام شده در زمینه سالم سازی اجتماعی به ویژه در حوزه تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق اقدامی ارزشمند است.

آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: هنگام وقوع عقد ازدواج، اصل بر اعسار زوج است و زندانی کردن مرد به خاطر مهریه صحیح نیست و از تلاش های انجام گرفته توسط دادگستری استان در فراهم کردن زمینه های آزادی تعدادی از زندانیان مهریه تشکر می کنیم.

استاد درس خارج حوزه با انتقاد از وضع مهریه سنگین و نامتعارف، گفت: بسیاری از مهریه هایی که با چنین شرایطی وضع می شود، کالعدم محسوب شده، باطل است و مهرالمثل تعلق می گیرد.

این مرجع تقلید با اشاره به مسائل نظام بانکی، اظهار داشت: عملیات بانکی باید مبتنی بر شرع مقدس اسلام باشد تا ان شاءالله شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد باشیم. وی با اشاره به آسیب های فضای مجازی، خاطرنشان کرد: این فضا آحاد جامعه را تهدید می کند و مسئولان باید یک شبکه سالم ملی در فضای مجازی ایجاد کنند تا ضمن بهره مندی از پیشرفت های بشری از مفاسد آن پیشگیری به عمل آید.