آرشیو سه‌شنبه ۵ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۰۰
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

ترکیه

زمان: مرکز اطلاعات انگلیس می گوید به اطلاعاتی دست یافته که نشان می دهد کودتای اخیر در ترکیه ساختگی بوده است. این مرکز اعلام کرده، مسئولان برجسته ترکیه برنامه ریزی کردند که این کودتای ناکام را به ارتش نسبت دهند تا بهانه ای برای آغاز پاکسازی گسترده در دستگاه های دولتی بیابند.

آمریکا

نیویورک پست: «مالک اوباما» برادر ناتنی و کنیایی رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی ضمن انتقاد از دموکرات ها، گفته از عملکرد برادرش راضی نیست و قصد ندارد به نامزد جریان متبوع برادرش رای دهد.

فرانسه

لاپروانس: رئیس اسقف های فرانسه طی اظهاراتی با اشاره به جریحه دار شدن قلب مسلمانان پس از حمله تروریستی مرگبار اخیر شهر «نیس» اعلام کرده که تروریست های داعش مسلمان نیستند.

سرزمین های اشغالی

العربی الجدید: قرار است این هفته دیداری میان مسئولان آمریکایی و مقامات اسرائیلی در واشنگتن برگزار شود و درباره بزرگ ترین کمک نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی طی 10 سال آینده تصمیم گیری شود.

نتانیاهو خواستار افزایش کمک نظامی آمریکا به این رژیم از 31 میلیارد به 50 میلیارد دلار شده است.

پاکستان

تسنیم: یک حقوقدان و وکیل پاکستانی برای همدردی و ابراز همبستگی با مردم کشمیر که مورد تجاوز ارتش هند قرار گرفته اند با ارسال دادخواستی به دادگاه عالی لاهور خواستار ممنوعیت پخش فیلم های هندی در سینماهای پاکستان شده است!

افغانستان

ریاست امنیت ملی افغانستان گفته، مواد به کار رفته در انفجار چند روز گذشته میان تظاهرکنندگان جنبش روشنایی فقط در اختیار دولت ها قرار دارد! شاهدان عینی اظهار داشتند در این انفجار که دست کم 300 نفر به خاک و خون کشیده شدند دیوارهای بتنی اطراف محل انفجار هم از جا کنده شدند.