آرشیو سه‌شنبه ۵ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۹۹
ورزش - جهان
۱۱

داوران پر اشتباه شاید دیگر قضاوت نکنند!

اولتیماتوم تاج به داوران لیگ برتری

سال گذشته و در رقابت های لیگ برتر اشتباهات فاحش داوران برای چند تیم ازجمله پرسپولیس دردسرهای زیادی به وجود آورد. اشتباهاتی محرز که باعث شد ضمن عذرخواهی از این باشگاه پرطرفدار داورانی که در مسابقات این تیم قضاوت کرده بودند برای چند هفته از قضاوت محروم شوند.

برای فصل جدید، اما سیاست ها تغییر کرده است و از زمانی که مهدی تاج در راس کار آمده به نظر می رسد قرار است اتفاقات تازه ای بیفتد؛ اتفاقاتی که باعث شود داوران بیش از پیش حواسشان را جمع کنند و تصمیماتی نگیرند که به ضرر یک تیم تمام شود. این بار خود مهدی تاج وارد گود شده و آخرین اولتیماتوم را به داوران داده است. او بخوبی می داند از این پس هر اشتباهی از سوی داوران متوجه ریاست خودش در فدراسیون فوتبال است. به همین دلیل هم از دپارتمان داوری و کمیته داوران درخواست کرده است داورانی را برای رقابت های لیگ برتر انتخاب کنند که هم تجربه کافی داشته باشند، هم قضاوت آنها باعث ایجاد حساسیت نشود. سال قبل، تاج رئیس سازمان لیگ برتر بود و وقتی اشتباهات داوری به نقطه اوجش رسید، او تنها این واکنش را نشان داد: «کمیته داوران مستقل است و سازمان لیگ نمی تواند روی آنها نظارتی داشته باشد.»

امسال اما داستان کمی متفاوت است. تاج خودش ریاست فدراسیون فوتبال را بر عهده دارد و می تواند با ورود و دخالت در کمیته تحت نظرش با اشتباهات آنها برخورد کند. از فدراسیون فوتبال خبر می رسد که تاج کار را سفت و سخت گرفته و داورانی که اشتباهات فاحشی در قضاوت هایشان داشته باشند چند هفته محروم می شوند و حتی ممکن است دیگر در لیگ برتر به آنها قضاوتی حساس را نسپارند.