آرشیو چهارشنبه ۶ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۶۴۱
اقتصاد
۵

خبر

قیمت شکر به 4 هزار تومان رسید

مهر: یک مقام مسئول در وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه ریزی دولت برای توزیع 300 هزار تن شکر در بازار خبر داد و گفت: قرار است در روزهای آینده شکر در بازار توزیع شود؛ اما هنوز این اتفاق رخ نداده و قیمت در خرده فروشی ها به چهار هزار تومان هم رسیده است. گزارش های میدانی حکایت از این دارد که قیمت شکر در هفته های گذشته از دوهزارو 700 تومان به سه هزارو 70 تومان و در روزهای گذشته به چهار هزار تومان هم رسیده است. محتکران هم دست به کار شده و شکر را به صورت محدود توزیع می کنند تا قیمت بالابرود.

حذف 200 هزار یارانه بگیر فقط مربوط به تیرماه بود

فارس: معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تماس های اخیر کمیسیون ماده 10، گفت: حذف یارانه 200 هزار نفری اعلام شده فقط مربوط به تیرماه بود و درباره حذفیات آینده صحبتی نشده است. احمد میدری در پاسخ به این سوال که آیا اخباری مبنی بر این را که در سال 95، حداکثر تا 200 هزار نفر حذف خواهند شد تایید می کنید یا خیر، اظهار کرد: خیر چنین چیزی نیست و درباره حذفیات ماه های آینده صحبتی نشده است. او افزود: برای تیرماه فهرست 200 هزار نفر از ثروتمندانی را که وجود داشتند، به سازمان هدفمندسازی یارانه ها اعلام کردیم تا یارانه آنها قطع شود و از این تعداد بخشی حذف شده بودند و در مجموع تعداد حذفیات جدید کمتر بود.

توافق روسیه و ترکیه برای انتقال 63 میلیارد مترمکعب گاز به اروپا

ایرنا: در چارچوب عادی سازی روابط اقتصادی و سیاسی آنکارا و مسکو پس از هشت ماه تنش، برای اجرای طرح راکد خط لوله انتقال گاز از روسیه به اروپا در مسیر ترکیه با ظرفیت انتقال سالانه 63 میلیارد مترمکعب بین دو کشور، توافق اولیه حاصل شد.