آرشیو چهارشنبه ۶ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۰۱
ورزشی - اخبار کشور
۹

در صورت عدم تحویل فتح الله گولن

ترکیه در روابط خود با آمریکا بازنگری می کند

سرکنسول جمهوری ترکیه در ارومیه گفت: تحویل ندادن فتح الله گولن رهبر کودتای نظامی اخیر در ترکیه از سوی آمریکا، سبب بازنگری در روابط جمهوری ترکیه با این کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد بولوت در مصاحبه با خبرنگاران در ارومیه از بازداشت بیش از 13 هزار نفر از افراد مرتبط با کودتای نظامی در ترکیه خبر داد و اظهار کرد: پاکسازی علیه گروه های تروریستی کودتاگر در حال اجرا است. سرکنسول ترکیه در ارومیه با بیان این که طبق قوانین بین المللی، آمریکا باید فتح الله گولن رهبر تروریست های کودتاگر را تحویل ترکیه دهد، بیان کرد: کودتاچیان ترکیه به اندازه ای پیش رفتند که به خود جرات حمله نظامی به مجلس ملی کبیر ترکیه را هم دادند.

وی با خائنانه خواندن کودتای نظامی در ترکیه از مرگ 246 نفر در کودتای نافرجام نظامی در ترکیه خبر داد و افزود: 2 هزار و 186 نفر نیز در این اتفاق مهم زخمی شدند.

وی با اشاره به تصمیم برای اجرای وضعیت فوق العاده در ترکیه به مدت سه ماه بیان و با تاکید بر این که، تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران برای ترکیه حائز اهمیت است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در کودتای نظامی رخ داده در ترکیه نشان داد که در کنار دموکراسی و ملت ترک قرار دارد. وی گفت: هیچ گزارشی مبنی بر فرار کودتاچیان نظامی ترکیه به ایران نشده است.