آرشیو پنجشنبه ۷ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۷۲
ورزشی
۲۳

اخبار

قرارداد 2 ساله روستوف با آزمون

علی اوزدنوف، مدیر باشگاه روستوف روسیه مدعی شد قرارداد دو ساله ای را با سردار آزمون بسته و در نتیجه بحث بازگشت این مهاجم ایرانی به روبین کازان، باشگاه سابق وی که آزمون را می خواست، منتفی شده است. در مناقشه دو باشگاه روسی بر سر آزمون، فیفا ابتدا به سود روبین رای داده بود و سپس «CAS» (دادگاه عالی ورزش) این رای را لغو و روستوف را صاحب حق دانسته بود. البته روبین دیروز قرارداد جدید آزمون را بی ارزش و ناقض نظرات فیفا دانست.

فسخ قرارداد لوبانف با سرخ ها

پس از درج انواع اخبار ضد و نقیض پیرامون الکساندر لوبانوف، سرانجام دیروز تصریح شد که قرارداد این دروازه بان ازبکستانی معمولا نیمکت نشین لغو شده و او پس از مذاکره با سران پرسپولیس، رسما از این باشگاه جدا شده است. پاختاکور ازبکستان، مقصد بعدی این دروازه بان عنوان شده است.

محرومیت تعلیقی روس ها برای پارالمپیک ریو باقی است

بهروز برجسته، مدیر فنی کمیته ملی پارالمپیک تاکید کرد که بر اساس تصمیم کمیته بین المللی پارالمپیک، محرومیت ورزشکاران روسیه از حضور در پارالمپیک ریو به قوت خود باقی است مگر اینکه طی مهلت 21 روز تعیین شده مدارکی مبنی بر سلامت آنها به لحاظ استفاده نکردن از مواد نیروزا ارائه شود.

محرومیت رقیب بهداد سلیمی

با ادامه بررسی موضوع استفاده از مواد نیروزا (دوپینگ) بین ورزشکاران روسیه که پیش از این سبب محرومیت ازحضورحدود 90 عضو کاروان ورزشی این کشور در رشته های مختلف المپیک ریو شده بود، روسلان آلبگوف، دارنده 2 مدال طلای جهان و برنز المپیک 2012 لندن نیز دوپینگی اعلام و از حضور در المپیک برزیل محروم شد. این وزنه بردار یکی از رقبای اصلی بهداد سلیمی در المپیک بود.فدراسیون جهانی اعلام کرده که اگر نتیجه آزمایش های دیگر هم مثبت باشد، تیم ملی وزنه برداری روسیه حق حضور در المپیک ریو را نخواهد داشت.