آرشیو یکشنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۶۴۳
اقتصاد
۴

قدرت طلازیر پتک ناامیدی

شرق: آمارهای اقتصادی ناامیدکننده در آمریکا بار دیگر طلارا با نوسان صعودی مواجه کردند. وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور در سه ماه دوم امسال به کمتر از 1،2 درصد رسیده که این رقم کمتر از پیش بینی های اولیه تحلیلگران بوده است. دیروز (شنبه)، قیمت طلابار دیگر و بعد از انتشار این گزارش ناامیدکننده اوج گرفت و قیمت هر اونس طلادر لحظه نگارش این خبر به بیش از هزارو 350 دلار رسید. معاملات آنلاین طلادر ایران هم تحت تاثیر این افزایش قرار گرفته و سکه طرح جدید 13 هزار تومان گران تر از روز چهارشنبه معامله شد. سایر سکه ها هم این افزایش قیمت را در فضای مجازی تجربه کردند. کارشناسان و مفسران بازار طلامعتقدند طلادر هفته جاری با افزایش قیمت بیشتری مواجه می شود. به گزارش طلابه نقل از کیتکو، 19 نفر از تحلیلگران اقتصادی در نظرسنجی این هفته شرکت کردند که 16 نفر معادل 84 درصد به افزایش قیمت طلارای دادند، دو نفر معادل 11 درصد نیز اعلام کردند قیمت طلادر روزهای آینده کاهش خواهد یافت و یک نفر معادل پنج درصد نیز پیش بینی کرد قیمت طلادر این مدت تغییری نخواهد کرد. هزارو هشت نفر از سرمایه گذاران و فعالان بازار طلانیز در این نظرسنجی شرکت کردند که از این تعداد نیز 691 نفر معادل 69 درصد به افزایش قیمت طلادر هفته آینده رای داده اند، 200 نفر، معادل 20 درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلاکاهش خواهد یافت و 117 نفر معادل 12 درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلاتغییر چندانی نخواهد داشت.

به اعتقاد تحلیلگران بازار طلا، انتشار آمارهای اقتصادی ناامید کننده آمریکا، تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار و افزایش قیمت طلادر پایان مبادلات روز جمعه داشته و این روند در هفته آینده نیز ادامه خواهد یافت.

انتشار آمارهای اقتصادی ناامید کننده آمریکا احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را در ماه های آینده کاهش می دهد و این مسئله در نهایت به نفع قیمت طلاخواهد بود. به نظر می رسد سطح مقاومتی قیمت طلادر روزهای آینده هزارو 362 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلابا افزایش بیشتری روبه رو می شود.