آرشیو یکشنبه ۱۰ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۳۸۲۵
باشگاه اقتصاددانان
۲۹

گردشگری یک جانبه

امیر شاملویی (پژوهشگر اقتصادی)

سال ها است که گردشگری یکی از ستون های اقتصادی ترکیه محسوب می شود. این کشور به واسطه برخورداری از بنیان های این صنعت مانند میراث فرهنگی، مناظر طبیعی و گذشته ای تاریخی توانسته است هر ساله گردشگران فراوانی را از نقاط مختلف جهان جلب کند به طوری که در سال 2014 تعداد گردشگران خارجی وارد شده به خاک ترکیه به حدود 40 میلیون نفر نیز رسید. با این وجود به نظر می رسد این شاهرگ حیاتی در سال جاری به عنوان پاشنه آشیل یا چشم اسفندیار اقتصاد این کشور عمل کرده باشد. ماجراجویی های سیاسی-نظامی در سوریه، تنش با روسیه در پی ساقط کردن یک فروند هواپیمای جنگنده این کشور، بمب گذاری های انتحاری، درگیری با کردها و کودتای اخیر همه مسائلی بوده اند که این صنعت مهم ترکیه را در سال جاری تحت فشار قرار داده اند و گروه های مختلف تروریستی با دانستن این وابستگی ترکیه به گردشگری روی آن انگشت گذاشته اند.

برخی از خدمات سایت، از جمله مشاهده متن مطالب سال‌های گذشته روزنامه‌های عضو، تنها به مشترکان سایت ارایه می‌شود.
شما می‌توانید به یکی از روش‌های زیر مشترک شوید:
اشتراک شخصی
در سایت عضو شوید و هزینه اشتراک یک‌ساله سایت به مبلغ 1,390,000ريال را پرداخت کنید.
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامه‌ها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارت‌های بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارت‌های اعتباری بین‌المللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکان‌پذیر است.
اشتراک سازمانی
به کتابخانه دانشگاه یا محل کار خود پیشنهاد کنید تا اشتراک سازمانی این پایگاه را برای دسترسی همه کاربران به متن مطالب خریداری نمایند!
توجه!
  • دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت می‌گیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمی‌کند.
  • حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران می‌شود.
  • پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانه‌های چاپی و دیجیتال را به کاربر نمی‌دهد.