آرشیو دوشنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۷۴
فرهنگ و هنر
۲۲

تفاهمنامه همکاری میان صندوق اعتباری هنر و بیمه ایران امضا شد

بیمه تکمیلی در انتظار 12 هزار نفر از اهالی فرهنگ و هنر

خلیل ارجمندی گفت: براساس تفاهمنامه همکاری میان این صندوق و بیمه ایران، خدمات و تسهیلات ویژه ای به اهالی فرهنگ و هنر و رسانه تعلق می گیرد.

تفاهمنامه همکاری خدمات و تسهیلات ویژه به اهالی فرهنگ و هنر و رسانه دیروز بین صندوق اعتباری هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بیمه ایران با حضور غلامرضا خلیل ارجمندی مدیر عامل صندوق و محسن پورکیانی مدیر عامل بیمه ایران در ساختمان مرکزی بیمه به امضا رسید. وی در حاشیه امضای تفاهمنامه گفت: به موجب این سند همکاری، بیش از 12هزار نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه از خدمات و تسهیلات ویژه بیمه تکمیلی شامل خدمات بیمارستانی، دارویی، بستری پرداخت و هزینه های بیشتر برخوردار می شوند. مشاور اقتصادی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به عضویت بیش از 47 هزار نفر در صندوق اعتباری هنر و پوشش بیمه ای آنها، گفت: براساس تفاهمنامه با بیمه قرار است بیش از 12 هزار نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته و در آینده نیز تلاش داریم تعداد بیشتری از افراد واجد شرایط را به این نوع بیمه بیافزاییم. ارجمندی با اشاره به اینکه چندین بیمه برای همکاری و ارائه تسهیلات در یک فضای رقابتی و با توجه به امتیازات مد نظر ارزیابی شدند، شائبه به تفاهم رسیدن با این بیمه را صرفا به دلیل دولتی بودن رد کرد.

مفاد تفاهمنامه

این تفاهمنامه به منظور تجمیع و تمرکز تمامی امور بیمه مربوط به اموال و دارایی ها، کارکنان و تسهیلات گیرندگان از صندوق اعتباری هنر نزد شرکت بیمه گر و ارائه انواع خدمات بیمه ای به منظور تامین امنیت خاطر در حفظ سرمایه های مالی و انسانی صندوق اعتباری هنر تدوین شده است. این تفاهمنامه شامل بیمه نامه درمان تکمیلی اعضا، بیمه عمر مانده بدهکار تسهیلات گیرندگان از صندوق یا بانک های عاملی که اعتبار آنها از طریق صندوق تامین می شود و نیز بیمه نامه آتش سوزی اماکن صندوق و تسهیلات گیرندگان است. بیمه نامه ثالث و بدنه خودروهای صندوق و بیمه نامه بدنه خودروهای مشمول تسهیلات صندوق، بیمه نامه عمر، حوادث و بیمه نامه عمر و پس انداز اعضای صندوق و نیز بیمه نامه مسئولیت از دیگر مفاد این تفاهمنامه است.