آرشیو سه‌شنبه ۱۲ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۶۰۴
سیاسی
۲

تاثیرگذاری همیشگی نفت بر سیاست خارجی

رئیس جمهور با بیان این که موضوع نفت و گاز همواره برای مردم جایگاه ویژه ای داشته است، گفت: مساله نفت و گاز صرفا اقتصادی نیست و سرآغاز تولید آن در ایران کمی پس از پیروزی در انقلاب مشروطه همواره توام با سیاست بوده است.

به گزارش ایرنا، حسن روحانی در مراسم همایش پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت ملی گاز ایران با بیان این که نفت همواره در سیاست خارجی تاثیرگذار است، اظهار کرد: گاز هم در مرحله بعد وارد عمل شد و تاثیرات آن امروز از لحاظ انرژی پاک، حائز اهمیت بیشتری است.

روحانی با تاکید بر ضرورت انقلابی بودن افزود: استقلال در راس انقلاب است. انقلاب به معنای مستقل بودن، دست نیاز ما به سوی کسی دراز نبودن، با اراده خود تصمیم گرفتن؛ به رای مردم خود متکی بودن و فقط سر در برابر مردم خود فرود آوردن است.

رئیس جمهور ادامه داد: معنای انقلابی بودن این است؛ یعنی ملت آزاد دارای آزادی اندیشه و بیان و نقد و انتقاد.

روحانی گفت: امروز می بینیم مردم در فضای مجازی، سلیقه، اراده، نظر، نقد و انتقاد خود را نسبت به دولت و برنامه هایش ابراز می کنند. زیبایی انقلاب و آزادی را امروز نه تنها در فضای حقیقی که در فضای مجازی هم خوب مشاهده می کنیم.

اصرار دولت بر فیلتر نشدن شبکه های اجتماعی

روحانی اضافه کرد: به همین دلیل این دولت اصرار داشت شبکه های اجتماعی باز بماند و فشارهای بسیاری را تحمل کرد تا شبکه های باز آزاد با پهنای باند مناسب در اختیار ملت ایران باشد. این یکی از اقدامات بسیار مهم دولت یازدهم بود تا مردم بتوانند مطلع و نظاره گر باشند، نقد کنند و نظرات خود را در کشور حاکم کنند.