آرشیو سه‌شنبه ۱۲ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۶۰۴
فرهنگ و هنر
۱۶
گزارش روز

کتاب بخوانید، پا به رکاب شوید

صلاحی: کتاب پیشنهادی رئیس صدا و سیما را می خوانم

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نشست رسانه ای نخستین پویش کتابخوانی تابستانی این سازمان، از اهدای دوچرخه به شرکت کنندگان خبر داد و گفت این روزها کتاب پیشنهادی رئیس صدا و سیما را خوانده و آن را به دیگران هم هدیه می کند.

به گزارش فارس، نشست رسانه ای آغاز نخستین پویش کتابخوانی تابستانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با حضور محمود صلاحی، رئیس این سازمان صبح روز گذشته در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

صلاحی در این نشست با اشاره به برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای تابستان گفت: امسال برنامه های ما متنوع تر است. یکی از آنها برنامه های با نشاطی است که می خواهیم با آن فشارهای زندگی شهرنشینی را بر شهروندان بخصوص کودکان و نوجوانان کاهش دهیم، هر قدر این فشارها کاهش یابد، این نسل در آینده شکوفاتر می شود و این اقدام را به واسطه برنامه های بانشاط صورت خواهیم داد.

او اظهار کرد: افرادی که به این پویش می پیوندند، اگر تا پایان تابستان شش کتاب بخوانند و آن را خلاصه نویسی کنند و آن را به کتابخانه های سازمان تحویل دهند، در قرعه کشی پایانی شرکت داده خواهند شد تا برنده جوایز نهایی که دوچرخه است باشند. این مدیر فرهنگی شهرداری تهران هنگام اعلام جوایز ابتدا به صد دوچرخه اشاره کرد که سپس گفت این تعداد برای شهر تهران رقم کمی است و باید افزایش پیدا کند. وی افزود: برای این پویش 300 دوچرخه در نظر گرفته خواهد شد که به برگزیدگان نهایی اهدا می شود، همچنین نام و نشان تمام شرکت کنندگان در این پویش در کتابی چاپ خواهد شد و به همه آنها یک نسخه اهدا می شود.

صلاحی با اشاره به این که خود بشدت اهل مطالعه است، گفت: به خاطر مشغله کاری کمتر فرصت مطالعه دست می دهد، اما می کوشم روزی یک ساعت مطالعه داشته باشم. ممکن است بپرسید هم اکنون مشغول مطالعه چه کتابی هستید که باید بگویم در حال خواندن کتاب «دکترین شوک» هستم. این کتاب را آقای مهندس علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما به من معرفی کرد و وقتی کتاب را دیدم، 30 نسخه از آن را خریدم و به دیگران هدیه کردم و یک نسخه را نیز خودم می خوانم.