آرشیو چهارشنبه ۱۳ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۷۶
فرهنگ و هنر
۲۲

غلامعلی حدادعادل در نشست خبری مطرح کرد

وظیفه ما آموزش زبان فارسی است نه کشف جاسوس!

علاقه مندان به آموزش زبان فارسی در حالی هر ساله از سراسر جهان بواسطه گزینش بنیاد سعدی به ایران دعوت می شوند که بعضا حضورشان با حاشیه هایی هم همراه شده و برخی از آنان جاسوس از آب درآمده اند! غلامعلی حدادعادل در واکنش به این مساله تاکید کرد که وظیفه این بنیاد پیدا کردن جاسوس نیست و پیدا کردن انگیزه های منفی زبان آموزان، وظیفه دیگر دستگاه هاست.

رئیس بنیاد سعدی در نشست خبری دیروز خود مهم ترین وظیفه این بنیاد را آموزش صحیح زبان فارسی عنوان کرد و گفت: «هر دستگاهی باید وظیفه خودش را انجام دهد. کار وقتی درست انجام می شود که هر کسی وظیفه خودش را انجام دهد. وظیفه ما آموزش درست زبان فارسی است. پیدا کردن انگیزه های منفی زبان آموزان وظیفه دیگر دستگاه هاست که حتما کارشان را درست انجام می دهند.» حدادعادل در ارتباط با برگزاری هشتادوسومین دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی ادامه داد: «در حال حاضر در سراسر جهان بیش از 200 کلاس آموزش زبان فارسی داریم که توسط بنیاد سعدی پشتیبانی می شود و زیر نظر ماست. شاید به همین تعداد هم دانشگاه در سراسر دنیا وجود دارد که در آنها زبان فارسی تدریس می شود.» وی با بیان اینکه در بنیاد سعی می کنیم نرم افزارهای زبان آموزی و نیروی انسانی برای آموزش زبان فارسی تربیت کنیم، گفت:«یکی از فعالیت های ما آموزش های کوتاه مدت برای کسانی است که فارسی می آموزند. مفصل ترین این دوره ها، دوره های تابستانی است که روز پنجشنبه هفتادوسومین آن در دانشگاه علامه طباطبایی افتتاح می شود.»

در پایان این نشست رسانه ای، بودجه تصویب شده بنیاد سعدی حدود هفت میلیارد تومان عنوان شد که گویا تا به حال 85 درصد آن تخصیص داده شده است.