آرشیو چهارشنبه ۱۳ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۰۶
اقتصادی
۴

یک فعال صنفی: بیمه کارگران ساختمانی همچنان قطع است

یک فعال صنفی کارگران ساختمانی در واکنش به بخشنامه سازمان تامین اجتماعی مبنی بر پذیرش کارگران ساختمانی دارای کارت مهارت مورد تایید سازمان آموزش فنی و حرفه ای، گفت: نه تنها کارگران ساختمانی بیمه نمی شوند بلکه برخورد بدی با آنان می شود.

احمدرضا الهیاری، رئیس انجمن کارگران کاشی کار استان تهران در گفت وگو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که آیا محدودیت بیمه تامین اجتماعی برای کارگران ساختمانی برداشته شده است یا خیر، گفت: هنوز کارگران ساختمانی بیمه نمی شوند و با مراجعه به شعبات تامین اجتماعی با بدترین برخوردها مواجه می شوند.

وی افزود: شعبات تامین اجتماعی کارگران ساختمانی را به علت نبود سهمیه بیمه نمی کنند و افرادی هم که اکنون بیمه هستند، با بدترین بازرسی ها از لیست بیمه خط می خورند.

بازرس کانون سراسری انجمن های صنفی کارگران ساختمانی کشور، با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی به دنبال صدور بخشنامه های خود اهدافی را دنبال می کند که برای انجمن های صنفی کارگران ساختمانی کشور نامعلوم است، گفت: اگر این سازمان داعیه دفاع از کارگران ساختمانی را دارد، پس چرا سهمیه کارگران را با تاخیر اعلام می کند.

الهیاری گفت: اگر سازمان تامین اجتماعی دلسوز کارگران بود، قطعا بازرسی را برخلاف قانون به کارگزاران خود واگذار نمی کرد.