آرشیو چهارشنبه ۱۳ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۰۶
ورزشی - اخبار کشور
۹

بهره برداری از 3 طرح زیست محیطی در فولاد مبارکه اصفهان

سه پروژه زیست محیطی دیروز در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان به بهره برداری رسید.

اصفهان- خبرنگار کیهان: این پروژه ها شامل ایستگاه واحد سولفورزدایی از فولاد مذاب، واحد بریکت سازی و پروژه تولید آب دمین یا آب مقطر است که با صرف 650 میلیارد ریال اعتبار ریالی و 14 میلیون و 700 هزار یورو هزینه ارزی به بهره برداری رسیده است.

ایستگاه سولفورزدایی با هدف تهیه فولاد تمیز با کاهش میزان سولفور به 10 پی پی ام برای مصرف در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و تهیه قطعات کششی عمیق خودرو و ساخت بدنه کشتی اجرا شده است.

واحد بریکت سازی نیز با هدف جمع آوری زیردانه های آهن اسفنجی و تبدیل بریکت برای استفاده در کوره های قوس فولادسازی و همچنین کاهش آلودگی زیست محیطی احداث شده است.

همچنین پروژه تولید آب دمین برای تامین آب خالص که در ردیف طرح های توسعه ای فولاد به شمار می رود، اجرا شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم بهره برداری از این طرح ها گفت: توجه به اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خام فروشی یکی از سیاست های فولاد مبارکه است که در پروژه های این مجتمع مد نظر قرار می گیرد.

مهدی کرباسیان افزود: جلوگیری از واردات محصولات مورد نیاز در صنایع و حفظ محیط زیست همواره در پروژه های فولاد مبارکه مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: سه پروژه اخیر در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهوری و هیئت دولت به بهره برداری رسیده است.

وی تاکید کرد: بالابردن بهره وری، استفاده از فناوری های روز و توجه به پژوهش در صنعت فولاد باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون دو درصد آب کشور در بخش صنعت استفاده می شود، افزود: در شرایط فعلی صرفه جویی در مصرف آب در مقایسه با سال های قبل افزایش یافته است.