گفت وگو با محمدرضا منصوری، خواننده نمایش «راپورت های شبانه دکتر مصدق»
ترانه ها را جدی بگیریم
اعتماد| محمدرضا منصوری، آوازخوان جوانی که سال 1391 با آلبوم موسیقی سنتی «ترانه شو فریاد مرا» خود را به جامعه هنری معرفی کرد این روزها با اجرای دو ترانه نوستالژیک در ابتدا و انتهای نمایش «راپورت های شبانه دکتر مصدق» به صحنه تالار وحدت بازگشته است: تالاری که او در سال 1393 با گروه «بیداد زمان» کنسرتی موفق در آن ارایه داد. منصوری معتقد است اهمیتی که باید به ترانه ها داده نمی شود چه از سوی بسیاری از ترانه سراها و چه از سوی جامعه شناسان. این در حالی است که در کشورهای صاحب موسیقی و حتی ایران چند دهه پیش با رصد ترانه ها می شد حال و احوال جامعه و برآیند اندیشگی مردم را تحلیل کرد، در واقع با تحلیل محتوای ترانه ها امکان سنجش حال درونی مردم و دغدغه های شان فراهم می شد که چنین مهمی امروز مقدور نیست.
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
- دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت میگیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمیکند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.