آرشیو چهارشنبه ۱۳ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۷۶
زندگی
۱۴

نخستین تجربه مادری در 70 سالگی

منبع: نشریه آلمانی «اشپیگل»

گروه زندگی/ یک زن هندی در سن 70 سالگی برای نخستین بار، صاحب فرزند شد. این زن هندی که 46 سال پیش با همسرش ازدواج کرده، اکنون برای نخستین بار صاحب فرزند شده است. این نوزاد یک پسر است و این زن و شوهر سالمند ساکن شمال هند، نام او را «آرمان» نهادند.

زن هندی که «دالجیندر کاوور» نام دارد، پس از یک بارداری که به وسیله تلقیح مصنوعی صورت گرفت، توانست در 70 سالگی فرزندش را به دنیا بیاورد. گفتنی است که کاوور اصلا احساس پیری نمی کند و می گوید هنگامی که فرزندم را در آغوش دارم، احساس انرژی و نشاط عجیبی می کنم. همچنین شوهرم هم خیلی حامی و پشتیبان من است و هر جا که بتواند در نگهداری از نوزاد به من کمک می کند. این زوج نزدیک به نیم قرن آرزوی داشتن فرزندی داشتند تا اینکه یک آگهی درباره انجام تلقیح مصنوعی را مشاهده کردند.

این زن هندی می گوید، چون ما واقعا می خواستیم فرزندی داشته باشیم، به شهر هاریانا رفتیم که در آن کلینیک ویژه ای وجود داشت و در آن تلقیح مصنوعی انجام می شد.

اکنون آنها این کودک را هدیه خداوند می دانند و بابت داشتن این فرزند نه تنها نگران نیستند بلکه از خوشحالی در پوست خود نمی گنجند.

«موهیندر سینگ گیل» پدر نوزاد که کشاورز است، درباره فرزندش آرمان می گوید، ما از بابت سن و سال مان اصلا نگران نیستیم. ما به خداوند توکل داریم و می دانیم که او پشتیبان همه بندگانش است.

این نوزاد در 19 آوریل امسال با وزن 2 کیلوگرم متولد شد. به گفته کارکنان بیمارستانی که وی در آن متولد شد، او نوزادی سالم و بسیار پر انرژی است.

همچنین باید گفت در سال 2008 میلادی نیز در یکی از شهرهای هندوستان زن 72 ساله ای به همین طریق (لقاح مصنوعی)، دو قلو به دنیا آورد. در آلمان نیز در سال گذشته (مه 2015) یک زن آلمانی 65 ساله، از طریق تلقیح مصنوعی، صاحب یک چهار قلو شد.

گفته می شود بارداری پس از یائسگی، به دلایل متعددی با ریسک همراه است و از آنجا که رحم در زنان، عضوی وابسته به هورمون هاست، پس از یائسگی دچار تغییراتی می شود. علاوه بر این، سیستم گردش خون و همه ارگانیسم های بدن زن نیز با بالارفتن سن، ضعیف تر می شوند.