آرشیو چهارشنبه ۱۳ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۷۶
حوادث
۱۷

درخواست از نیکوکاران برای نجات جوان اعدامی

گروه حوادث/ پسر جوان که در جریان سرقت از گاوصندوق، ناخواسته مرد همسایه را به قتل رسانده، برای نجات از چوبه دار نیازمند حمایت نیکوکاران و خیرین است.

به گزارش خبرنگار جنایی «ایران»، در این حادثه که 8 اسفند سال 84 رخ داد مرد 60 ساله ای در کرج به قتل رسید. درحالی که تحقیقات برای رازگشایی از این قتل ادامه داشت زن میانسالی به کلانتری رفت و به پلیس گفت: «من از همسایگان مقتول هستم، از آنجا که پسرش روز حادثه با لباس خون آلود به خانه آمده، احتمال می دهد او عامل قتل همسایه باشد.

بدین ترتیب پسر جوان بازداشت شد. او ابتدا منکر قتل شد اما درنهایت لب به اعتراف گشود و گفت: مقتول همسایه مان بود و بخوبی با خانه اش آشنایی داشتم. روز حادثه وقتی از خانه خارج شد، به خاطر بی پولی از دیوار بالارفتم تا مقداری پول سرقت کنم. اما در جریان باز کردن گاوصندوق، صاحبخانه سررسید که با هم درگیر شدیم. بعد هم از محل فرار کردم اما فکر نمی کردم جان سپرده باشد. با اعتراف متهم، قضات شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران وی را به قصاص محکوم کردند. با تایید حکم، پسر جوان در آستانه اعدام قرار گرفت که یکی از دخترها و پسر مقتول بدون هیچ شرطی از خون پدرشان گذشتند.

اما یکی از دخترانش همچنان خواستار قصاص شد. درنهایت با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای جنایی، تنها شاکی پرونده حاضر شد در ازای دریافت 50 میلیون تومان عامل قتل پدرش را ببخشد. اما به دلیل ناتوانی خانواده محکوم اعدامی، در پرداخت دیه مسئولان دادسرای جنایی از نیکوکاران خواستند با توجه به ابراز ندامت عامل قتل و شرایط پرونده به متهم جوان کمک کنند تا دیه 50 میلیون تومانی را پرداخت کند و بعد از حدود 11 سال به زندگی دوباره بازگردد.