آرشیو چهارشنبه ۱۳ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۷۶
جهان
۲۰

اوباما، ترامپ را به <یاوه گویی> متهم کرد

در پی حملات لفظی اخیر دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان علیه والدین همایون خان، نظامی مسلمان امریکایی کشته شده در عراق، باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا گفت: به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح، باید بگویم کاملا از بیهوده گویی های برخی علیه ارتش و سربازان امریکایی خسته شده ام.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری پی تی آی، وی از «فداکاری» نیروهای مسلح امریکا و خانواده های آنها قدردانی کرد و افزود: هیچ کس به اندازه خانواده های سربازان کشته شده همچون والدین همایون خان، آزادی و امنیت را به کشور ما اعطا نکرده اند. در آخرین روز همایش ملی حزب دموکرات، خضر خان و غزاله خان، والدین همایون خان سخنرانی کردند و ترامپ این سخنرانی را دستمایه توهین به فرهنگ مسلمانان کرد که با واکنش های منفی بسیاری حتی از درون حزب جمهوریخواه مواجه شد.اوباما در ادامه صحبت های خود به توانایی ارتش امریکا اشاره کرد و گفت: ارتش ما بعد از دو جنگ بزرگ زمینی که در حال به پایان رسیدن است، به نوعی کوچک شده است. این امر طبیعی است. اما با انجام هر آنچه که لازم باشد، این ارتش را حفظ کرده، آمادگی آن را افزایش داده و نیروهای خود را مدرن خواهیم کرد. رئیس جمهوری امریکا تصریح کرد: ما به مبارزه خود علیه داعش و رهبران آن ادامه خواهیم داد. ما در برابر تجاوزات روسیه پشتمان را به متحدانمان در اروپا نخواهیم کرد. ما در ناتو به عنوان قوی ترین اتحاد جهان، متحد باقی خواهیم ماند.

ادعای ترامپ درباره تقلب در انتخابات

در حالی که هنوز جنجال بر سر توهین ترامپ به خانواده نظامی کشته شده در عراق داغ است، نامزد جمهوریخواهان ادعای تازه ای را مطرح کرده و گفته است: نگران تقلب در انتخابات سراسری هستم. «دونالد ترامپ» نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا که به دلیل اظهاراتش درباره خانواده مسلمان یک سرباز کشته شده در جنگ عراق مورد انتقاد شدید قرار گرفته است، دریک گردهمایی در شهر کلمبوس مرکز ایالت اوهایوی امریکا گفت: نگران آن است که در انتخابات سراسری تقلب شود.ترامپ همچنین در مصاحبه با فاکس نیوز گفت: امیدواریم جمهوریخواهان به دقت بر انتخابات هشتم نوامبر نظارت داشته باشند. زیرا در غیر این صورت این حق از ما گرفته خواهد شد.وی هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات خود را هم «شیطان» توصیف کرده است. فراخوان هواداران کلینتون از اظهارنظر درباره این اظهارات ترامپ خودداری کرده است.