آرشیو پنجشنبه ۱۴ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۷۷
صفحه اول
۱

حامی مالی بزرگ جمهوریخواهان امریکا به اردوگاه دموکرات ها پیوست

«مگ ویتمن» یکی از حامیان مالی برجسته حزب جمهوریخواه امریکا با «عوام فریب» توصیف کردن «دونالد ترامپ» نامزد این حزب، رسما حمایت خود از «هیلاری کلینتون» را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، ویتمن که مدیر عامل شرکت «هیولت پاکارد اینترپرایز» است و سابقه فعالیت در سمت مدیریت اجرایی شرکت «ای بی» (eBay) را هم در کارنامه دارد، در گفت و گو با نشریه «نیویورک تایمز» امریکا تصریح کرد، تمام تلاش خود را برای پیروزی کلینتون به کار خواهد بست. وی تاکید کرده نه تنها به کلینتون رای می دهد، بلکه تلاش می کند تا دیگر جمهوریخواهان را هم به حمایت از نامزد حزب دموکرات مجاب کند. وی با مقایسه ترامپ با هیتلر و موسولینی گفت: دیکتاتورها گاهی از طرق دموکراتیک به قدرت می رسند. ویتمن یکی از حامیان مالی برجسته «میت رامنی» نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری 2008 بود و در انتخابات مقدماتی امسال این حزب هم از «کریس کریستی» فرماندار ایالت نیوجرسی حمایت می کرد.

به جز مگ ویتمن، ریچارد آرمیتاژ معاون وزیر خارجه امریکا در زمان جورج بوش، هنری پالسون وزیر خزانه داری اسبق امریکا، برنت اسکاوکرافت مشاور امنیت ملی سابق امریکا و ریچارد هنا سناتور نیویورک، از جمله جمهوریخواهان نامداری بودند که نه تنها حاضر به حمایت از ترامپ نشدند که اعلام کردند در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که ماه نوامبر (آبان ماه) برگزار می شود، از هیلاری کلینتون، کاندیدای دموکرات حمایت خواهند کرد.