آرشیو شنبه ۱۶ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۷۸
اقتصادی
۶

وزیر راه و شهرسازی: تنها 12 فروند، هواپیمای ساخت 2000 میلادی به بعد داریم

وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر تنها 12 فروند هواپیما در کشور وجود دارد که سال ساخت آنها 2000 میلادی به بعد است که این ناوگان با خرید هواپیماهای جدید متحول می شود.

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی در جلسه شورای اداری استان لرستان افزود: امیدواریم بتوانیم با سرمایه گذاری بزرگ برای نوسازی ناوگان هوایی در این حوزه تحول ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه ایران در بخش تحقق سهم خود از صادرات جهانی در حوزه حمل و نقل موفق بوده، ادامه داد: پیش از دولت یازدهم 500 سورتی پرواز عبوری در کشور ثبت می شد که این تعداد در حال حاضر به یکهزار و 50 سورتی پرواز از آسمان ایران افزایش یافته است.وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هم اکنون کشورهای در منطقه دچار آشوب هستند اما در کشور ما امنیت بخوبی برقرار شده که این امر یکی از دلایل افزایش پروازهای عبوری بوده است.آخوندی گفت: در حوزه راه لرستان نیز اتفاقات خوبی رخ داده که نمونه آن آزادراه خرم آباد – پل زال و خرم آباد – اراک بوده که با بیش از 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری، پیشرفت خوبی دارد. وی اضافه کرد: در جهت توسعه فرودگاه خرم آباد نیز اقدامات مثبتی انجام شده و تعداد پروازها از پنج پرواز در هفته به 31 پرواز افزایش یافته است.

آخوندی بیان کرد: با اجرای طرح توسعه فرودگاه، 11 هزار متر به فضای اپرون (پارکینگ) و 400 متر به طول باند اضافه می شود که با اتمام طرح، انجام پروازهای میانبرد این فرودگاه به دور برد ارتقا می یابد.

افزایش قدرت رقابت ایران در اقتصاد جهانی استراتژی دولت است

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ازنگاه دولت، ایران در یک موقعیت ژئواستراتژیک قرار گرفته بنابراین باید سهم بیشتری از اقتصاد جهانی به خود اختصاص دهد.آخوندی افزود: ایران نباید تنها سهم خود را از اقتصاد جهانی در حوزه حمل و نقل افزایش دهد بلکه باید این سهم را در توسعه فرهنگی و اجتماعی منطقه افزایش داده که برای این مهم باید رویکردها، قرارداد ها و نحوه رفتار ما متناسب با رویکرد جهانی باشد.

وی اظهار کرد: سهم ملت ایران درحال حاضر بیش از آن چیزی است که در اقتصاد منطقه دارد که در این راستا استراتژی اصلی دولت افزایش قدرت رقابت ایران در اقتصاد جهانی است و هرکه می خواهد در این حوزه حرکت کند اول باید روی پای خود بایستد.