آرشیو شنبه ۱۶ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۶۰۷
جامعه
۱۷

ترخیص کودکان از مراکز بهزیستی بدون اجبار

مدیرکل دفتر امور کودک و نوجوان سازمان بهزیستی با اعلام شرایط ترخیص فرزندان تحت پوشش بهزیستی گفت: تا زمانی که شرایط ترخیص وجود نداشته باشد، اجباری برای ترخیص بعد از 18سالگی وجود ندارد.

محمد نفریه در گفت وگو با مهر افزود: حمایت، پرورش و هدایت تحصیلی، پرداخت هزینه های تحصیل در ایام دانش آموزی و دانشجویی، بیمه آتیه و پرداخت یارانه از جمله اقداماتی است که برای کودکان تحت پوشش مراکز سازمان بهزیستی انجام می شود.

وی با اشاره به این که 18 سال، سن ترخیص افراد تحت پوشش است، اظهار کرد: اما در این خصوص اجباری وجود ندارد و تا زمانی که فرزندان پسر و دختر شرایط ازدواج یا تشکیل زندگی مستقل را نداشته باشند در مراکز بهزیستی زندگی می کنند.

نفریه با اشاره به این که 17 میلیون تومان برای ترخیص این فرزندان پرداخت می شود، یادآور شد: این مبلغ در سال گذشته 14 میلیون تومان بود که امسال سه میلیون تومان نیز به آن اضافه شد.

مدیرکل دفتر امور کودک و نوجوان سازمان بهزیستی به بیمه آتیه فرزندان اشاره کرد و افزود: برای این افراد برنامه ریزی شده که ماهانه تا مدت ده سال مبلغی برایشان واریز شود و پس از ترخیص، اعتباری ویژه در قالب بیمه آتیه شامل حال فرزندان تحت پوشش خواهد شد.

علاوه بر این یارانه این کودکان نیز در ایام تحت پوششی در حساب های متمرکز برایشان جمع آوری شده که پس از ترخیص به آنها پرداخت می شود.

وی عنوان کرد: تا پنج سال پس از ترخیص، از این کودکان حمایت های مختلفی می شود و چنانچه با مشکلی مواجه شوند کارشناسان و مددکاران بهزیستی برای رفع آن ورود می کنند.