آرشیو یکشنبه ۱۷ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۰۹
ورزشی - اخبار کشور
۹

با حضور 30 شاعر ایرانی و خارجی، جشنواره بین المللی شعر رضوی در ارومیه برگزار شد

یازدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری دیروز با حضور شاعران ایرانی و خارجی در ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه یازدهمین جشنواره شعر رضوی امسال در سه بخش برگزار شد اظهار داشت: امسال این جشنواره در بخش بین المللی و داخلی که بخش داخلی آن شامل شعر کلاسیک و بخش شعر مداحی است برای نخستین بار اجرا شده است.

وی ادامه داد: در این جشنواره یک روزه بیش از 30 شاعر، شعرهای خود را در وصف حضرت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سرودند.

حجت الاسلام کریمی افزود: 242 اثر از شعرای داخلی و خارجی به دبیرخانه یازدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری ارسال شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی یادآور شد: از این تعداد 222 اثر از شعرای داخلی و 20 اثر از شعرای خارجی به دبیرخانه رسید که مورد داوری قرار گرفت.

وی اضافه کرد: علاوه بر شعرایی از استان های مختلف کشور از جمله تهران، البرز، خراسان رضوی، فارس، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، شاعرانی از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، عراق، آلمان و جمهوری خودمختار نخجوان در این دوره از جشنواره شرکت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: برگزاری نمایشگاه عکس رضوی، حضور استادان شعر اهل بیت(ع) و بهره مندی از اشعار آنها و همچنین شعرخوانی از جمله برنامه های این آیین فرهنگی و هنری بود.