آرشیو دوشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۸۰
فن آوری
۸
قاب فناوری

ساعت هوشمند خاص کودکان

سوسن صادقی

انجام دادن بموقع وظایف در طول روز از سوی بچه ها یکی از دغدغه های والدین است. والدین دوست دارند که کودک سر ساعت حمام برود، صبحانه، ناهار و شام بخورد، بازی کند و... اما دائم باید این وظایف را به کودک خود یادآوری کند چرا که کودکان معمولا درک درستی از این موضوع ها ندارند. از سوی دیگر والدین می خواهند کودک استقلال داشته باشد و نمی خواهند وظایف آنها را دائما یادآوری کنند.

برای تحقق این هدف شرکتی ابزار پوشیدنی برای کودکان 3 تا 8 سال که هنوز آمادگی درک یادآوری و انجام وظایف خود ندارند، ساخته شده است. پایه این ابزار پوشیدنی، ساعت مبتنی بر آیکون است و هشت پا (Octopus) نام دارد. این ساعت که با سیستم عامل گوشی های هوشمند اندروید و IOS کار می کند، عادت های خوب را به کودکان یاد می دهد.

یادآوری وظایف کودکان به صورت آیکون و اعلام زمان آن از اهداف این ابزار پوشیدنی است و کمک می کند تا کودک با انجام وظایف خود در سر وقت مسئولیت پذیر، مستقل و با اعتماد به نفس باشد. این ساعت همان طور که گفته شد به بچه ها با آیکون و ویبره شدن کارهایی که باید انجام دهند را پیشنهاد داده و یادآوری می کند. کودک بعد از انجام وظایف خود دکمه ای که روی ساعت تعبیه شده را فشار می دهد تا اطلاعات به گوشی هوشمند والدین ارسال شود. این ابزار پوشیدنی هشت پا که با 600 آیکون وظایف مختلف را به کودکان یادآوری می کند، مانند دستیار به کودک نیز نکاتی را ارائه می دهد و کمک می کند تا او بدون کمک والدین، کارهای خود را سر زمان تعیین شده انجام دهد. گفتنی است این هشت پا دارای حالت های متعددی است که با رشد کودک تغییر می کند و 99 دلار قیمت دارد.