آرشیو دوشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۱۰
اخبار کشور
۱۰

حبیبی: دولت به آمریکا نشان دهد دستش در موضوع هسته ای بسته نیست

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به سخنان دوشنبه گذشته مقام معظم رهبری تاکید کرد: دولت پاسخگوی عدم رفع تحریم ها و بدعهدی آمریکا باشد.

محمدنبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی که در پایان نشست دبیران این حزب، اظهار داشت: دولت باید به آمریکاییها نشان دهد دستش در موضوع هسته ای بسته نیست. دولت باید پاسخ دهد چرا وقتی ایران به همه تعهدات خود یکجا عمل کرده است آمریکا در انجام تعهدات خود تعلل می ورزد. وی افزود: قرار بود به محض امضای برجام همه تحریم ها برداشته شود این قولی بود که رئیس جمهور با امضای برجام به مردم وعده داده بود، این قول کی عملی می شود؟ مهلتی را دولت معین کند که اگر آمریکا و غرب به تعهداتش عمل نکرد، جمهوری اسلامی ایران، به وظیفه خود عمل کند.

حبیبی تصریح کرد: 3ماه است از موضوع حقوقهای نجومی و برخی پرداختهای نا متعارف می گذرد. قرار بود نجومی بگیران محاکمه، مجازات و وجوه به ناحق گرفته به بیت المال برگردد هیچ خبر رسمی از سوی دولت و دستگاه های نظارتی در این مورد به مردم داده نشده است. دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مصاحبه رئیس جمهور و تصریح وی در بدعهدی آمریکا اظهار داشت: حالاکه رئیس جمهور هم همراه مردم و مسئولان دیپلماسی پذیرفته است آمریکا بدعهدی کرده است باید توضیح دهد که باقی ماجرای مناقشه هسته ای ما با آمریکا چه می شود و درباره وعده های داده شده به مردم در این باره چگونه عمل خواهد شد؟

حبیبی ادامه داد: اوباما اخیرا تصریح کرده، تحریم ها را با سخت گیری اجرا می کند. آیا رئیس جمهور نمی خواهد پاسخ او را بدهد؟

به گزارش فارس وی با اشاره به مصوبه دولت در مورد قراردادهای نفتی بیان داشت: اولین اصل، اصل شفافیت است دولت هر چه شفافیت در این مورد با مردم و منتقدین داشته باشد به نفع دولت خود خواهد بود.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات یمن، سوریه و عراق اشاره کرد و تاکید کرد: بحمدالله تروریسم در منطقه نفس های آخر را می کشد اگر ناتو و آمریکا به آنها تنفس مصنوعی ندهند این نفس به زودی قطع خواهد شد. تروریستها در سوریه در محاصره هستند. عراقی ها برای آزادی موصل آماده می شوند. ان شاءالله به زودی خبرهای خوبی از منطقه دریافت کنیم.