آرشیو دوشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۱۰
اخبار کشور
۱۰

آیت الله نوری همدانی در اجلاس اساتید بسیجی: حوزه انقلابی زمینه ساز ظهور است

استاد درس خارج حوزه، حوزه انقلابی را زمینه ساز ظهور خواند و با تاکید بر ضرورت مجتهد پروری در حوزه، گفت: برای رسیدن به فقاهت باید محضر استاد را درک کرد و آموزش از طریق نوار فایده ای ندارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این مرجع تقلید در ششمین اجلاس اساتید و نخبگان بسیجی حوزه علمیه قم و خراسان، با تاکید بر اینکه این انقلاب زمینه ای برای انقلاب حضرت مهدی(عج) است، با اشاره به ویژگی های رهبری آیت الله العظمی خامنه ای، اظهار کرد: همه حوزویان باید انقلابی باشند و این روحیه در همه کشور برقرار باشد و با حفظ این انقلاب، زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر(عج) شوند.

وی شناخت دشمنان را بسیار لازم دانست و خاطرنشان کرد: این انقلاب هدیه ای الهی است که باید با وحدت و نیز شناخت و مطالعه زمینه آن در قالب کتاب هایی چون صحیفه نور، وصیت نامه امام راحل و...، حفظ شود.

آیت الله نوری همدانی درباره اهمیت حضور مردم و خدمت به آنان، یادآور شد: امام(ره) مردم را به میدان سیاست آورده و به همین علت رژیم طاغوت درهم شکست.

استاد درس خارج حوزه همچنین، شناخت و معرفی ثمرات، اهداف و آسیب های انقلاب را مرحله دیگر برای حفظ انقلاب دانست.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه هر یک از عالمان دینی از اساتید برجسته ای بهره برده اند، تصریح کرد: برای رسیدن به فقاهت باید در محضر استاد بود و آموزش از طریق نوار فایده ای ندارد.

وی یکی دیگر از امور مهمی که باید مورد توجه اساتید باشد را اخلاص، معنویت، درک توحیدی عمیق، تهجد و شب زنده داری عنوان کرد و بیان داشت: اهل قلم و خطابه بودن یکی دیگر از کارهایی است که اساتید می بایست در تربیت شاگردان خود به این امر اهتمام گذاشته باشند.

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: اخلاق، اخلاص، معنویت و خدمت به مردم به عنوان شیوه پیامبران، ابزار حوزویان در مسیر هدایت و تبلیغ است.