آرشیو دوشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۱۰
اقتصادی
۴

عضو هیئت مدیره اتحادیه بنکداران:مواد شوینده 15 درصد گران شد

عضو هیئت مدیره انجمن بنکداران با بیان اینکه شکرکمیاب است، گفت: مواد شوینده 15 درصدگران شده است.

قاسمعلی حسنی در گفت وگو با نسیم آنلاین، افزود: کارخانه های تولیدکننده مواد شوینده مانند مایع دستشویی و پودرهای رختشویی 15 درصد بر روی قیمت خود کشیده اند و وقتی از آنها علت را جویا می شویم می گویند که مواد اولیه افزایش یافته است.

وی در رابطه با وضعیت بازار بنکداران بیان داشت: بازار همچنان در رکود است و خریدی نیز صورت نمی گیرد، شکرهم که همچنان کمیاب شده و همان اختلاف 40 درصدی قیمت بالاتر از بورس را دارد.

عضو هیئت مدیره بنکداران با بیان این مطلب که یک جهش قیمتی در رابطه با اجناس برخی کارخانه های تولیدی در حال انجام است به «نسیم آنلاین» گفت: کارخانه هایی که مواد اولیه شان شکر است مانند تولیدکننده های مربا، نوشیدنی ها و کمپوتها به دلیل گران شدن شکر کالاهای خود را گران کرده اند.

حسنی در ادامه بیان داشت: قیمت حبوبات و برنج نیز تفاوت چندانی نکرده و با توجه به این که محصولات جدید نیز در راه است به نظر می رسد که بازار همچنان بدون تغییر خاصی باقی بماند.

در همین حال نایب رئیس انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر با بیان اینکه قرار شده روزانه 10 تا 15 هزار تن شکر با قیمت 2520 تومان در بورس به فروش برسد، گفت: قیمت شکر طی روزهای آینده افت شدیدی در سطح بازار خواهد داشت.

علیرضا اشرف در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه تاخیر در مجوز واردات شکر و تصفیه آن باعث شده بود تا قیمت این کالادر سطح بازار افزایش پیدا کرده و تولیدکنندگان با مشکلات متعددی روبه رو شوند، اظهار داشت: براساس تصمیمات به عمل آمده قرار شده روزانه 10 تا 15 هزار تن شکر با قیمت 2520 تومان در بورس به فروش برسد.

وی با بیان اینکه متقاضیان می توانند براساس سرانه تولید شکر مودر نیاز خود را از بورس کالاخریداری کنند، افزود: قاعدتا پس از خرید شکرها تا یک هفته به دست تولیدکنندگان خواهد رسید.

نایب رئیس انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر تصریح کرد: با این تصمیمات قیمت شکر طی روزهای آینده افت شدیدی در سطح بازار خواهد داشت.