آرشیو دوشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۱۰
شهرستان ها
۷

مدیرکل گمرک استان: صادرات استان همدان 16 درصد کاهش یافت

مدیرکل گمرک استان همدان از کاهش 16 درصدی صادرات کالااز استان طی چهار ماه سال جاری خبری داد.

همدان - خبرنگار کیهان: جمال خشوعی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این کاهش طی چهار ماه گذشته سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل روی داده و بخش عمده آن مربوط به کاهش صدور سیمان تولیدی استان به کشور عراق است.

وی ادامه داد: افزایش 50 درصدی تعرفه واردات سیمان به عراق از سوی مسئولان آن کشور باعث کاهش 49 درصدی صدور این محصول در سال جاری شده که شرکت هایی از استان مشغول رایزنی برای حل مشکل هستند.

وی اضافه کرد: همچنین برخی تولیدات دیگر استان از جمله موتور کولر آبی با 31 درصد، شور و ترشی جات با 21 درصد، سیب زمینی با 38 درصد و سفال با 7 درصد کاهش صادرات مواجه شده اند.

خشوعی یادآور شد: مجموع صادرات استان در چهار ماه گذشته سال جاری، 43 میلیون و 463 هزار دلار بود.

وی اظهار داشت: هدف گذاری صادرات استان تا پایان سال جاری از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت معادل 850 میلیون دلار اعلام شده است.

مدیرکل گمرک استان گفت: با راه اندازی سامانه جامع گمرکی و انجام کارها به روش الکترونیکی و تشکیل پنجره واحد، بسیاری از موانع از پیش روی صادرکنندگان برداشته شده است.

وی افزود: برای صادرکنندگان فعال و واردکنندگان مواد اولیه از طرف دولت بسته حمایتی اختصاص یافته که در این بسته معادل نیم تا 3/5 درصد میزان صادارات یا واردات جوایز تشویقی در نظر گرفته شده است.