آرشیو دوشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۶۰۹
سیاسی
۲

دشمنان به دنبال تداوم ناامنی در منطقه

وزیر کشور با بیان این که دشمنان خارجی و عوامل منطقه ای آنها، خواهان تداوم ناامنی در منطقه هستند، گفت: وجود اشتراکات فرهنگی، تاریخی و سیاسی ایران و افغانستان، این دو کشور را به هم نزدیک تر کرده و بستر مناسبی برای همکاری های دو کشور در ابعاد مختلف به وجود آورده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در دیدار مشاور امنیت ملی افغانستان افزود: دشمنان مشترک ما؛ آمریکا و اسرائیل و عوامل منطقه ای آنها امنیت را برای منطقه نمی خواهند که نمونه آن را در افغانستان، عراق، سوریه و یمن شاهد هستیم. رحمانی فضلی با اشاره به برگزاری پنجمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و افغانستان در هفته جاری در تهران تصریح کرد: توافق در زمینه های مختلف از جمله موضوع آب، پناهندگان افغانستان، قاچاق موادمخدر، ترانزیت و امنیت مرزها در یک بسته کلی و براساس اولویت های تعیین شده از اهداف برگزاری اجلاس تهران است.

وزیر کشور با تاکید بر ضرورت مقابله با تردد اتباع غیرمجاز افغانستان به ایران گفت: باید به کمک یکدیگر جلوی این گونه ترددها را بگیریم چراکه مسیر قانونی برای سفر اتباع افغانستان به ایران هموار است. محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان نیز با قدردانی از جمهوری اسلامی ایران در گسترش همکاری های دو کشور بر عزم افغانستان برای مبارزه با گروه های انحرافی از جمله داعش تاکید کرد و افزود: ما معتقدیم تروریسم خوب وجود ندارد و بهترین راه مبارزه با تروریسم تقویت رابطه دوستانه دولت هاست.

به سوی مناسبات پایدار

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مشاور امنیت ملی افغانستان نیز با انتشار بیانیه ای با تاکید بر لزوم دستیابی دوکشور به مناسبات پایدار تصریح کردند: دو کشور برای دستیابی به راهبردهای مشترک در حوزه های مرتبط با امنیت ملی مساعدت خویش را به کار می گیرند.