آرشیو دوشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۶۰۹
جهان
۶

ترمیم حلقه محاصره حلب با ورود نیروهای ویژه

پس از اعلام خبرهای ضدونقیض درباره شکستن محاصره حلب و جنگ تبلیغاتی گسترده رسانه های وابسته به عربستان سعودی، روزگذشته اعلام شد نیروهای ویژه حزب الله برای ترمیم خط جنوبی محاصره حلب وارد این منطقه شده اند. این نیروها وابسته به گردان رضوان بوده و وارد منطقه الحمدانیه در غرب شهر حلب شده اند.

روز شنبه اعلام شد ائتلاف تروریستی جیش الفتح، متشکل از 22 گروه بزرگ و کوچک، یک هفته پس از عملیات وسیع، موفق شده اند محاصره شهر حلب را از قسمت جنوب شهر به طور محدود بشکنند. نیروهای گردان رضوان خود را برای انجام عملیات بازپسگیری برخی مناطق اشغال شده در الراموسه در جنوب غرب شهر حلب آماده کرده اند. گفته می شود با وجود شکسته شدن محاصره تروریست ها، مناطق تحت نفوذ ارتش ازجمله الحمدانیه در امنیت کامل است و خطری اهالی منطقه را تهدید نمی کند. از سوی دیگر، رسانه جنگی سوریه اعلام کرد یک عملیات هوایی مشترک روسیه و سوریه علیه تروریست های مستقر در جنوب استان حلب صورت گرفته است. در این عملیات تعداد زیادی از عناصر مسلح در محوطه دانشکده توپخانه این شهر به هلاکت رسیده و خسارت های فراوانی بر آنها وارد شده است. در این گزارش آمده که پس از کشته شدن بیش از 500 نفر و مجروح شدن هزاران نفر از افراد مسلح در حلب، آنها توانستند یک کریدور نظامی جدید ایجاد کنند.

خبرنگار شبکه المیادین در گزارشی درباره تحولات جنوب حلب گفت: ارتش سوریه منطقه جنوب غرب حلب را منطقه نظامی باز اعلام کرده و هم اکنون درگیری ها در تمامی این محور جریان دارد. رامی عبدالرحمان، مدیر دیدبان حقوق بشر سوریه دیروز گفت: بیش از 700 نفر از نیروهای دولتی و گروه های مسلح شورشی از یکشنبه گذشته در حلب کشته شده اند. عبدالرحمان در عین حال تعداد کشته های شنبه را 200 نفر اعلام کرد. از تابستان 2012 شهر حلب دومین شهر بزرگ سوریه و پایتخت اقتصادی سابق این کشور شاهد درگیری های مداوم و تبادل آتش بوده است. حلب جایگاه استراتژیک مهمی برای کنترل بخش های شمال و شمال غرب سوریه دارد.