آرشیو دوشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۶۰۹
فوتبال ایران
۱۱

فرشاد احمدزاده:نمی دانم چرا در تبریز منفورم

فرشاد احمدزاده شماره 10 پرسپولیس بعد از بازی گسترش فولاد، در پیامی اینستاگرامی به انتقاد شدید از رفتارهای هواداران تبریزی پرداخت. او تاکید داشت این هواداران به خود و خانواده اش فحاشی کرده اند. بازیکنان پرسپولیس هم خیلی زود به حمایت از فرشاد پرداختند و از او خواستند بابت این اتفاقات دلخور و ناراحت نباشد. احمدزاده وقتی مشمول خدمت سربازی شد، پرسپولیس را ترک کرد و راهی تراکتور شد. او دو فصل در این تیم توپ زد و پس از اتمام دوران سربازی اش، به جمع قرمزهای تهران بازگشت؛ اما ظاهرا این موضوع باب میل هواداران تبریزی نیست و به همین دلیل در بازی با گسترش فولاد علیه او شعار دادند. احمدزاده در این باره توضیحاتی می دهد.

در تبریز چه اتفاقاتی افتاد؟ خیلی دلخور هستی...

دوست ندارم زیاد راجع به این موضوع حرف بزنم. چیزهایی را که باید، در صفحه شخصی ام گفتم. امیدوارم یک روز فضای استادیوم ها درست شود و به کسانی که برای ما زحمت کشیده اند، احترام بگذاریم.

آیا جدایی تو از تراکتور باعث این اتفاقات شده است؟

من دو سال برای انجام خدمت وظیفه به تراکتورسازی رفتم و خاطرات خیلی خوبی از بازی در این تیم دارم. اولین قهرمانی ام را هم با این تیم به دست آوردم. نمی دانم چرا پس از جدایی باید در این شهر تبدیل به آدم منفوری شوم؟ وقت خدمت سربازی ام تمام شد به پرسپولیسی برگشتم که بازیکن آنها بودم. شاید طرفداران دوست داشتند بمانم، ولی من درباره خودم تصمیم گیرنده نبودم. حالادر این شرایط چرا من باید به آدم منفوری تبدیل شوم؟

رابطه تو که با تبریزی ها خوب بود.

بله. به خاطر بازی در تراکتور حتی همشهری هایم با من بد شدند. بنده بچه ارومیه هستم. وقتی به تراکتورسازی رفتم، همشهری هایم با من بد شدند. با این حال این تیم و هوادارانش را دوست داشتم. جدایی ما هم بد نبود.

شاید این شعارها به دلیل شادی گلت در فصل گذشته بود.

خب من در بازی برگشت با گسترش فولاد در تبریز، وقتی گل زدم نوشته زیر پیراهنم را به دوربین نشان دادم.

همان که نوشته بود یاشاسین ارومیه...

بله، این یک دلجویی کوچک از همشهری هایم بود. آنها از من دلخور بودند. کار عجیب و غریبی نکردم. من احترام زیادی برای تبریزی ها قائلم. هواداران این شهر را واقعا دوست دارم. ما روزهای خوبی کنار هم داشتیم و درست نیست خاطرات خوبمان را خراب کنیم.