آرشیو دوشنبه ۱۸ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۶۰۹
صفحه آخر
۲۰
حس خوب زندگی

عشق بدون قید و شرط ممنوع

برخی اشخاص به عشق بدون قید و شروط معتقدند. اقوام و دوستانشان باید آنان را همان طور که هستند، دوست داشته باشند و اهمیتی ندهند که آنها ممکن است رفتارهای ناجور هم داشته باشند. اما این باور نادرست است.عشق غیرمشروط فقط بین والدین و فرزندان کوچک آنان امکان پذیر است. اما در اغلب روابط، رفتار شماست که باعث می شود کسی عاشقتان باشد، از شما متنفر شود، دوست داشته باشد در کنار شما باشد یا از شما دوری کند.

بپذیرید که دیگران مجموعه ای از اعمال شما را در ذهن ثبت می کنند تاثیر اعمال بیشتر از کلام است تا عقایدی درباره شما را شکل دهند. شما از افکار و انگیزه های درونی خود باخبرید، اما تنها اطلاعاتی که دیگران درباره شما دارند این است که چطور عمل می کنید.

مردم به کاری که شما برای آنان یا در قبال آنان انجام می دهید پاسخ می دهند و برایشان اهمیتی ندارد که شما چه کسی هستید یا چکاره اید.

نگاهی صادقانه به اعمالتان بیندازید و ببینید برای اشخاص مهم زندگیتان چه کاری انجام می دهید. اول از خودتان بپرسید آیا شخصیت و سبک رفتارتان شما را فردی دوست داشتنی می کند و باعث می شود دیگران خواستار بودن با شما باشند. آیا بامرام هستید؟ آیا براحتی می توان با شما کنار آمد؟ آیا فردی مفید و مهربان هستید؟ آیا محبتتان را ابراز می کنید؟ آیا نگرانی تان را نشان می دهید؟ آیا شنونده خوبی هستید؟

هیچ کس نمی تواند همیشه شیرین، گرم، دوست داشتنی، مهربان، با ملاحظه و خوشایند باشد. سوالی که باید از خودتان بکنید این است که چه مواقعی و تحت چه شرایطی خودخواه یا بی ملاحظه می شوید. به یاد داشته باشید که عشقتان را از طریق اعمالتان آشکار می کنید.

به یاد داشته باشید که مردم نمی توانند افکار شما را بخوانند، اما می توانند اعمال شما را ببینند.اگر می خواهید دیگران با شما خوب رفتار کنند باید با آنها خوب رفتار کنید و هرگز فراموش نکنید این که چگونه رفتار می کنید مهم تر از این است که چه کسی هستید.