آرشیو سه‌شنبه ۱۹ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۱۱
ورزشی - اخبار کشور
۹

رئیس سازمان بسیج سازندگی اعلام کرد: راه اندازی 50 هزار واحد اقتصاد مقاومتی در کشور

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: امسال 50 هزار واحد اقتصاد مقاومتی در بخش های مختلف در کشور راه اندازی شده و بیش از 70 هزار شغل جدید ایجاد می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، سرتیپ نعمان غلامی در بازدید از چند طرح راکد و در حال فعالیت شهرستان قروه، با اشاره به راه اندازی 50 هزار واحد اقتصاد مقاومتی در کشور، اظهار داشت: از این تعداد 38 هزار واحد در عرصه اقتصاد مقاومتی و 12 هزار واحد مختص صنایع تبدیلی است.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این واحدهای تولیدی 70 هزار شغل در کشور ایجاد خواهد شد، افزود: منابع بانکی و تسهیلاتی مورد نیاز برای این واحدها از طرف سپاه تامین شده و با توجه به نوع فعالیت به آنها از 5 تا 30 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.

غلامی با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم در زمینه تولیدات کشاورزی، حجم بالای ضایعات محصول است، گفت: یکی از برنامه های مهم بسیج سازندگی در سطح کشور این است که در هر شهرستان یک محصول به عنوان قطب صنایع تبدیلی بوده که در حال حاضر در سطح کشور به صورت سازمان یافته دنبال نمی شود.

وی با بیان اینکه ایجاد این قطب های صنعتی بر مبنای پتانسیل و ظرفیت موجود در هر شهرستان و با محوریت یک محصول خاص با ضایعات بالاست، گفت: اولویت با محصولی است که ارزش افزوده بالاو درآمدزایی را برای مردم در پی دارد و از 15 تا 30 واحد صنایع تبدیلی در این زمینه ایجاد و آن شهرستان عملابه قطب آن محصول تبدیل می شود.

وی به ظرفیت بالای شهرستان قروه در زمینه سنگ های تزیینی معدنی اشاره کرد و افزود: ضایعات این معادن می تواند با تبدیل به مصنوعات زینتی، قروه را به قطب تولید مصنوعات سنگی در کشور تبدیل کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون از 1 تا 4 گروه جهادی صنعتی در تمامی استان های کشور، به جز کردستان راه اندازی شده است، با اشاره به دلایل رکود واحدهای صنعتی، گفت: عوامل متعددی در راکد شدن وضعیت فعالیت صنایع وجود دارد که مشکلات مدیریتی، کمبود منابع و تسهیلات برای خرید نهاده های اولیه و تاخیر در پرداخت اقساط و عدم تعامل بانک ها برای ارائه فرصت برای احیا از آن جمله است.