آرشیو سه‌شنبه ۱۹ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۳۵۹۵
هنر و ادبیات
۱۲
بازتاب

توضیحات اداره کل ارشاد فارس درباره لغو یک اجرا

در پی خبر انتشار لغو اجرای «آواز کرک» در شیراز و حرف های حمید پورآذری کارگردان هنری این اجرا، مسوولان اداره کل ارشاد استان فارس در یادداشتی توضیحاتی ارایه کرده اند که متن آن در ادامه می آید: با توجه به انتشار مصاحبه آقای حمید پورآذری، سرپرست گروه نمایش «پاپتی ها» در صفحه 12 شماره 3593 مورخ یکشنبه 17 مرداد 95 که با عنوان «لغو ناگهانی اجرای پورآذری در شیراز» مواردی را جهت روشن شدن اذهان عمومی به استحضار می رساند. مجوز اجرای نمایش آواز کرک از گروه نمایش پاپتی ها توسط اداره کل ارشاد اسلامی فارس مورخ 13/5/95 صادر گردیده است.

براساس مجوز صادره زمان اجرای نمایش مذکور مورخ 17 و 18 مردادماه است این درحالی است که برنامه ارگانی که آقای پورآذری در مصاحبه خود، اشاره نموده است از روز 16 مرداد ماه یعنی یک روز قبل از اجرای مذکور به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) (روز دختر) بوده و هیچگونه تداخلی با تاریخ صدور مجوز نمایش مذکور نداشته، همچنین به دلیل حمایت و همکاری با گروه نمایشی توسط مسوولان مجموعه فرهنگی هنری تالار به تهیه کننده اعلام گردیده با توجه به زمان اجرای نمایش که ساعت 21 مورخ 17/5/95 است. سالن راس ساعت 21 مورخ 16/5/95 یعنی 24 ساعت قبل از اجرا تحویل گروه جهت آماده سازی و دکور خواهد شد.

قابل ذکر است با وجود ضعف بسیار زیاد اثر به لحاظ تکنیکی، اجرای این نمایش صرفا جهت حمایت از هنرمندان این گروه توسط کارشناسان این اداره کل مورد تایید قرار گرفته است. به نظر می رسد با توجه به داشتن مجوزهای لازم، اجرای مورخ 17 مرداد این نمایش به دلیل عدم استقبال عموم و فروش پایین بلیت توسط خود گروه لغو گردید و عنوان لغو برنامه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در مصاحبه مذکور صحت ندارد.

لذا برنامه گذار جهت سرپوش گذاشتن به ضعف اثر خود و عدم استقبال عموم اقدام به مصاحبه نموده است.

همچنین ذکر این مطلب ضروری است که تمامی برگزارکنندگان برنامه های فرهنگی و هنری طبق قانون و براساس نظریه کارشناسان رسمی دادگستری موظف به پرداخت اجاره بهای تالارها و سالن های دولتی به حساب خزانه دولت هستند.

از این رو شایسته است آن مدیریت محترم برابر قانون مطبوعات نسبت به درج این پاسخ در همان صفحه در اسرع وقت اقدام نماید.