آرشیو سه‌شنبه ۱۹ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۶۱۰
جهان
۶

حملات وحشیانه عربستان علیه یمن از سرگرفته شد

پس از آن که با کارشکنی های عربستان مذاکرات صلح یمن به بن بست رسید، ریاض حملات جدید خود علیه مردم مظلوم یمن بخصوص در صنعا پایتخت این کشور را از سر گرفت. در همین رابطه احمد العسیری، سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان گفت: دیگر در یمن آتش بسی وجود ندارد.

این حرف به معنای تشدید جنگ در یمن و بخصوص کشتار بیشتر شهروندان عادی در مرکز این کشور است. صنعا مدت هاست که در کنترل انصارالله و گروه های متحد آن از جمله حزب کنگره وابسته به علی عبدالله صالح، رئیس جمهور اسبق یمن قرار دارد.

به گزارش شبکه الاخباریه وابسته به عربستان، روز یکشنبه احمد العسیری در واکنش به عکس العمل برخی سازمان ها درباره نقض حقوق بشر توسط عربستان گفت: ما برای رضایت سازمان یا طرف دیگری کار نمی کنیم و عکس العمل سازمان ها هم برای ما مهم نیست، وی در عین حال مدعی شد که مزدوران عربستانی کنترل 80 درصد اراضی یمن را به دست گرفته اند. از سوی دیگر ساکنان محلی تائید کردند که ائتلاف به رهبری عربستان تقریبا 30 بار یمن را بمباران کرد. منابع خبری وابسته به عربستان پیوسته خبرهایی از پیشروی نیروهای زمینی وابسته به دولت منصور هادی در بخش هایی از صنعا می دهند. این درحالی است که انصارالله تاکید دارند هیچ گونه نگرانی نسبت به پایتخت یمن وجود ندارد.