آرشیو چهارشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۱۲
اخبار کشور
۳

اسرائیل: جنگیدن با ارتش های نیابتی ایران بسیار سخت است

یک مقام ارشد اطلاعاتی رژیم صهیونیستی گفت: ایران در کشورهای مختلف ارتش های نیابتی تشکیل داده که جنگیدن با آنها بسیار سخت است.

این مقام اطلاعاتی که نامش فاش نشده در گفت وگو با روزنامه «تایمز اسرائیل» با اشاره به لزوم هوشیاری ارتش این رژیم، گفت: دکترین نظامی ایران بر اساس درگیری غیر مستقیم در منطقه است.

وی افزود: این روزها شاهد آن هستیم که منطقه خاورمیانه دچار تغییرات ژئواستراتژیک بسیار زیادی شده است. با توجه به این تغییرات باید اذعان کنیم که این خاورمیانه، دیگر خاورمیانه قدیم نیست. بر این اساس، ارتش اسرائیل باید همواره آمادگی خود را برای رویارویی با مشکلات جدید در سطح بسیار عالی نگاه دارد. وی یادآور شد: در خاورمیانه جدید عراق دیگر مرزهای سابق را ندارد. مشکلات فقر و نبود اشتغال و نیز مشکلات انرژی و نیز پایین بودن سطح سلامت از جمله مسایلی است که خاورمیانه در حال حاضر با آن روبه رو است. خاورمیانه تبدیل به منطقه ای شده که بیشتر در آن کمبود مشاهده می شود.

این مقام اطلاعاتی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: ایران و تفکراتی که این کشور دارد کل خاورمیانه را تحت تاثیر قرار داده است. دکترین ایران بر اساس درگیری غیرمستقیم، استفاده از موشک و راکت است.

این کشور ده ها هزار موشک دارد. آنها همچنین روش هایی مانند حفر تونل و درگیری های زیرزمینی را مد نظر دارند.

وی گفت: طرز تفکر ایران منجر به شرایطی بسیار خطرناک شده است. ایران در تلاش برای استفاده از راه دور از گروه های مختلف در مناطق مختلف خاورمیانه است. این کشور در واقع در کشورهای مختلف، ارتشی نیابتی برای خود تشکیل داده است که جنگیدن با این ارتش بسیار سخت است. اسرائیل باید خود را برای تهدیدهایی مانند تهدید حزب الله آماده کند.