آرشیو چهارشنبه ۲۰ امرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۴۱۲
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

کمال تبریزی: در انتخاب برگزیده های جشن خانه سینما «لابی گری» می شد

دبیر هجدهمین دوره جشن خانه سینما اذعان کرد که در دوره های گذشته این جشن، برخی از برگزیدگان با لابی گری انتخاب می شدند و گفت که در این دوره با تغییر نحوه داوری سعی دارند تا این مسئله را کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار کیهان، کمال تبریزی دبیر هجدهمین دوره جشن خانه سینما در نشستی خبری گفت: ابتدا که توسط مدیرعامل وقت خانه سینما (رضا میرکریمی) از من دعوت شد تا دبیری جشن خانه سینما را برعهده بگیرم، مخالفت کردم. با آیین نامه های موجود، علی رغم همه تلاش هایی که برای برگزاری این مراسم شده بود اما یک پاشنه آشیل وجود داشت آن هم نحوه داوری و انتخاب آثار بود. به همین دلیل به این نتیجه رسیدیم که باید نحوه قضاوت و گزینش آثار را تغییر دهیم. به این معنی که از محدودیت داورها عبور کنیم و به سمت یک نظر جمعی برویم و تا جایی که امکان دارد افراد متخصص را وارد داوری کنیم.

وی تصریح کرد: در دوره های قبلی جشن خانه سینما، متاسفانه جوایز برخی از رشته ها به صورت لابی گری و به دوستان و نزدیکان اعطا می شد. اما فکر می کنم که در این دوره موقع رای دادن چون به راحتی نظر داوران پرسیده می شود و با همدیگر مشورت می کنیم، مسئله حل می شود.

در این نشست همچنین خبرنگار روزنامه زنجیره ای «شرق» به دفاع از ابتذال در جشن های سینمایی پرداخت و گفت که اصلاسینما یعنی ظاهر و به همین دلیل هم همه آقایان و خانم ها حق دارند که در چنین جشن هایی لباس خوب بپوشند(!) و پرسید که چه راهی برای دفاع از این شرایط دارند؟ که کمال تبریزی در پاسخ به چنین اظهار نظری گفت: توجه اصلی ما به کیفیت برگزاری جشن و خود سینما است. امیدوارم که این اتفاق برای جشن خانه سینما رخ ندهد. چون فکر می کنم که این قدر شعور و همراهی در اهالی سینما وجود دارد که ما را دچار چنین دردسری نکنند.